שאל את הרב

מתי מתחילים לצאת?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/09/03 19:20 כג באלול התשסג

שאלה

שלום כבוד הרב.

אני בת 19 ולומדת במדרשה ומרגישה שאני רוצה לחפש עכשיו את בן-זוגי (למטרת נישואין כמובן) כי אני מרגישה שאני צריכה השלמה. השאלה היא האם ללכת אחרי הרגש הזה או לחכות לשלב מאוחר יותר בחיי שבו אולי יתאים יותר מבחינה טכנית , ז"א אחרי המדרשה כדי שעכשיו אני יוכל יותר להתרכז בבנין האישיות שלי , או באמצע המדרשה.

שאלה נוספת היא איזה בירורים צריך לעשות על המיועד לפני שיוצאים? האם צריך שהוא יהי דווקא לפני/אחרי צבא/לימודים או שאין לכך חשיבות? ובאיזה גיל כדאי שהוא יהיה?

מהי הדרך הראויה להפגש ובאיזה מינון?

אם יש מישהו שאני מעריכה מאד את תכונותיו לפני שיצאנו מהיכרות שלי איתו ונראה לי שאנחנו מתאימים - איך עושים את הצעד הראשון?

תודה רבה לרב.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה.

שאלת שאלות משמעותיות וחשובות מאוד, שאת בטח יודעת בעצמך שכדי להשיב עליהן כראוי צריך לפחות לדבר איתך ולהכיר אותך קצת יותר מקרוב.

אבל בכל זאת אכתוב כמה דברים:

אם את מרגישה מעצמך שאת צריכה השלמה, זה בהחלט סימן שהגיע הזמן, וסיבות טכניות אינן סיבה להתעכב.
למעשה בעשיית רצון ה' אף פעם לא טוב להתעכב מסיבות טכניות. לכל תקופה יש את עיכוביה שלה, ואם נמתין בגלל עיכוב אחד אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בעיכוב אחר.

אבל את העלית שיקול שיש לדון לגביו אם הוא 'טכני' או מהותי. [האם כדאי להתרכז בבניין האישיות לפני שיוצאים?]

אין לכך תשובה חד משמעית. רצוי שיהיו לך כיוונים מינימליים בחיים, כלומר - שאת שלמה עם רצונך להיות עובדת ה', לגדל את ילדייך, שיוולדו בעזרת ה', לעבודתו יתברך, שדרכך בחיים ברורה לך. מעבר לכך, בירידה יותר לפרטים טוב לגבש יחד עם בן הזוג.

אי אפשר לענות על השאלה מה את רוצה, זה פשוט תלוי בך. יכול להיות שטוב לך מי שהיה בצבא, ויכול להיות שטוב לך מי שלא. יכול להיות שטוב לך מי שמתכוון להמשיך ללמוד תורה עד מאה ועשרים, ויכול להיות שטוב לך מי שמתכנן לעבוד.

תלוי בך, בשאיפותייך, ביכולתך.
[איך נפגשים?] ראי על כך קישור: https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=33192

אם את רוצה ליצור קשר עם מישהו - אפשר בהחלט לפנות אליו ישירות או דרך מי שמכיר את שניכם.

כתבות נוספות