שאל את הרב

מישהו שנהרג בא אלי בחלום

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 23/10/02 15:18 יז בחשון התשסג

שאלה

שלום לרב!

לפני כמה זמן כתבתי לך שאלה די בוערת על אדם שנהרג והגיע אליי בחלום כתבתי לך די בפירוט ועדיין לא קיבלתי תשובה .

אודה לך מאוד אם תשיב לי בהקדם

תודה רבה

תשובה

בס"ד

חיפשתי באתר ולא מצאתי שום שאלה כזו. אבל אתיחס לקיצור השאלה שנראה כאילו היא עולה ממכתבך.

א- האם להתיחס לזה ברצינות?
ב- מה הוא רוצה ממני?

א- התיחסי לזה ברצינות. זה לא רע ולא נורא. זה דבר ממשי ומוזכר הרבה בחז"ל ובמקורות קודש אחרים,לפעמים זה סתם דמיון, אבל אינני יכול להעריך נכונה מה קורה אצלך. נראה לי שמדובר בדבר נכון.

ב- אם הוא בא אליך בחלום - זאת אומרת שאת יכולה לעזור לו. וזה אומר עוד משהו - שאת יכולה לדעת במה את יכולה לעזור. לא מטילים על שום אדם תפקיד שהוא לא יודע או לא יכול לבצע אותו. לפעמים זה חוב שלא שולם - חוב גשמי או חוב רוחני. לפעמים זה ריב שלא בא על מקומו. כעס או משימה שלא הושלמה ומצפה להשלמתה. הדבר האחרון נראה היותר נכון מכולם כיון שאת מספרת שהוא נהרג ובודאי זה בא בהפתעה. במקרים כאלו חפשי מה הוא הדבר הלא מושלם שיש באמצע הדרך שיש לך שייכות אליו ואת יכולה למלא אותו.

שימי לב לא להיות מקובעת. כי אנחנו חושבים בעולם אחד גשמי מקובע. הנשמות באות מעולם רוחני מופשט שאין בו גבולות.
הם באים לעולם שלנו ורואים את העולם שלנו מזוית היותר אמיתית. הם רואים את כל המחיצות האמיתיות אבל הם לא רואים כלל את כל המחיצות הדמיוניות שאנו בונים בדימיוננו.

לכן את צריכה לאמץ לעצמך חשיבה פתוחה בנושא זה ולראות אם גם מה שאת חושבת כבלתי אפשרי האם הוא באמת בלתי אפשרי?

זכרי - את יכולה לעזור למישהו. אולי רק את היחידה שיכולה לעזור לו. עזרה כזו שווה הרבה. לפעמים נשמה נמצאת עשרות שנים בלי תיקון נדה ונעה ממקום למקום בלי תיקון. אולי את ברגע קט. בסליחה אחת. בהתעוררות אחת. במעשים שבאים מתוך התרומממות הנפש אולי את יכולה לתקן משהו.

בהצלחה גדולה


כתבות נוספות