שאל את הרב

מחנה- בכל זאת/ קריאה לחניכים

חדשות כיפה הרב שי פירון 10/06/02 08:45 ל בסיון התשסב

שאלה

לה"ו

שלום

בתשובה לשאלה ששאלתי אותך בקשר ליציאה למחנה (ד"א-מחנה סי'ירים), ענית "יש במחנה ערך חינוכי גדול מאוד...חשוב לעשות מאמץ שהמחנה לא יהיה מקום להוללות",אני מאוד (מאוד) רוצה לצאת למחנה, אבל אני חושבת שבאמת עם כל הכבוד,אתה לא מבין את המצב שקורה במחנה.זה יותר ממה שנדמה לך, המצב מבחינה דתית פשוט גרוע,כל הבנות מסתובבות שם במכנסי'ים ולא צריך לציין מה שקורה שם בין בנים לבנות, ואני באמת לא אומרת את זה סתם. אז קודם כל-

בקשר לערך החינוכי, אני חוששת שאני פשוט לא רואה ערך חינוכי שכ"כ מודגש במחנה, אני לא חושבת שיש מישהו במחנה שיוצא בשביל הערך שהמחנה מעביר לנו. ובקשר לכך ש"המחנה לא י'הי'ה מקום להוללות", אני חוששת שזה בכלל לא קשור בי או באלה שמעני'ין אותם אם לצאת למחנה או לא- זה קשור באלה שעושים את המחנה למקום הוללות, ואי אפשר למנוע מהם לעשות את זה, כי זה פשוט הם(זה מה שהם עושים בבית אז למה שלא יעשו את זה במחנה?). לענות דעתי התשובה ששלחת לי לא מתרצת מספיק את היציאה למחנה...

תשובה

ב"ה

שלומות

כוונתי בתשובה לא היתה מתוך התעלמות מהמציאות. צר לי אך אני מודע אליה. כוונתי היתה, שכיוון שאני רואה ערך גדול במחנה הרי שאם מספר בנות ובנים יצאו למחנה תורניים יצאו למחנה הרי שיש בכוחם לשנות את כל האוירה ולהעביר את מרכז הכובד של המחנה למקומות אחרים.
מה אם יקרה אם בתחילה 50 בנות תלכנה כל הזמן בחצאית ובשנה שאחרי 100 וכך הךאה.
לא יוצרים שינוי ומהפכה על ידי פרישה והתבדלות. להיפך. כך יוצרים ניכור וריחוק. שינוי יוצרים מתוך חיבור לצד הדגשת ההבדלים, בצניעות ובענווה.
אינני חושב שמי שנמצא בסניף כל השנמה צריך לפרוש דווקא בעת מחנה. להיפך, דווקא עכשין השפעתו חשובה.
לשם כך, את צריכה להאמין בוחך ובעיקר להאמין בשליחות המלווה לתהליך מעין זה. אם תתגבשו מסביב לרעיון - תצליחי.

ואולי, יש לנצל את האתר, ולפנות מכאן לחניכים וחניכות במחנה סיירים שמוכנים להתאגד יחד ולהציב רף אחר לדפוסי ההתנהגות במחנה. לקבוע שיעור קצרצר כל יום, להקפיד על צניעות, על שירה משותפת של שירים הולמים, וכו' וכו'.
מהפיכות גדולות התחילו מאנשים - נערים שהאמינו בכוחם. קדימה!!!!


שי

כתבות נוספות