שאל את הרב

מה לעשות עד לחתונה - דחוף...

חדשות כיפה הרב שי פירון 13/08/02 13:53 ה באלול התשסב

שאלה

לכבוד הרב שי פירון, שלום. שמי נעה, אני בת שש עשרה וחצי, ולפני חצי שנה בערך התחלתי לדבר באינטרנט עם בחור בן 17 וחצי. בהתחלה הקשר בינינו היה מאד חלש, ומרבית שיחותינו היו על כל מיני נושאים - וכוחים אידואלוגיים, תנועת הנוער בה שנינו חברים (אנחנו לא מאותו הסניף), וכיו"ב.

אבל עם הזמן הקשר בינינו התהדק וכיום יש לנו קשר חזק וטוב. אני יודעת שהוא אוהב אותי, הוא אמר לי זאת הרבה פעמים, ואני גם אוהבת אותו. אנחנו גם מדברים בטלפון ונפגשנו כמה פעמים. כמובן שאנחנו שומרים על כל הלכות ייחוד ושומרים נגיעה אחד מהשני. אנחנו יודעים שבע"ה עוד כמה שנים אנחנו רוצים להתחתן ולבנות ביחד בית, אבל כמובן שהדבר לא אפשרי כל כך בזמן הקרוב (השנה בע"ה הוא יהיה שמיניסט ואני שביעיסטית). יש עוד בעיה, שאני רוצה מאוד לעשות ש"ל, זו שנה שנראית מאוד חשובה בעיניי ואני לא יודעת האם אני מסכימה לוותר על שנה זו ולהתחתן (למרות שזה גם דבר שאני מאוד רוצה לעשות, במיוחד כשיש לי עם מי... אבל שנת שירות לא חוזרת על עצמה ואני חושבת שאני די חייבת את זה לעצמי). כך שיש מינימום עוד שנתיים (במידה ואני אוותר על עשיית ש"ל)-שלוש.

שאלתי לרב היא: כרגע אנחנו עדיין לא יכולים להתחתן, זה ברור מאליו מה אנו צריכים לעשות בינתיים, עד שנוכל בכלל לחשוב על חתונה? איך הקשר שלנו צריך להראות, האם יש דברים שאנו צריכים להימנע מהם וכד'? או שאולי אנחנו בכלל צריכים להפרד (דבר שיהיה מאוד קשה לשנינו)? השאלה נשאלת בשם שנינו, ונשמח אם הרב יוכל לפרט ולהנחות אותנו.

תודה וברכה.

תשובה

ב"ה


שלומות,

בשלב הראשון, אינני יודע מדוע יש לחשוב על, להשקיע מחשבה ב..., להתכונן ל... חתונה.
זה רחוק, זה ראשוני, זה בוסרי וזה בעיקר לא מתאים.
משום שחלק מהיכולת להתחתן - מן הבחינה הרגשדית והתפסתית - זה ההבנה בדבר הצורך לסדר מדרג ערכי וסדרי עדיפויות. לכשיגיע הזמן, שאלות כמו שירות לאומי מול חתונה יבחנו במשקפיים אחרות ותשאבי כוחות מיוחדים להכריע בשאלה מעין זו.

עד אז, בחני אם הקשר מתאים, נכון ועמוק. השתדלי להוסיף אור קדושה וצניעות והזמן - יעשה את שלו.

שאלת ההפרדות תלויה במידה רבה ביכולת שלכם לבנות מערכת יחסים שהעולם הרוחני ניצב במרכזה. בכל מקרה, יש למעט בפגישות, להקפיד שלא להפגש במקומות שיש בהם יחוד, לא להחשף למצבים שאחר כך לא יהיה ניתן לעמוד בהם. כדאי להשתית כל מפגש על לימוד משותף.

בברכה,

שי

כתבות נוספות