שאל את הרב

מהי תפקידי בעולם?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/09/03 14:28 כג באלול התשסג

שאלה

ברצוני לשאול אותך כמה שאלות:

א.שאני שואל ר"מ את השאלה הזאת הוא לא עונה לי לעניין אני רוצה לדעת מה היא מטרתי בעולם

למה אני צריך להגיע

ב.איך אני מגיע למטרה הזו?

תשובה

בס"ד

שאלתך יפה וחשובה. מי יתן ויגיע היום בו כולם ישאלו את עצמם מהו תפקידם, ולא יזרמו סתם אחרי החיים בלי לחשוב. אמנם שאלת בצורה כללית ולכן גם התשובה תהיה כללית.

ובכן בחור יקר:

ה' שלח אותנו לעולם משום שהוא אוהב אותנו, ורוצה לשתף אותנו במשימה של בניין העולם. אשר ברא אלוקים לעשות - ברא כדי שאנחנו נעשה ונפעל.

מה התפקיד שלי ושלך בתוך כל זה?

ובכן, [קודם כל יש משימות משותפות לכל עם ישראל], אין בכוחינו לתאר את גודל ההשפעה שיש לכל מצווה 'קטנה' שאנחנו עושים.

מלבד זאת - יש לכל אחד תפקיד יחודי. למרות שיש כל כך הרבה יהודים בעולם, [כל יהודי הוא בבחינת אבן יקרה שאין כדוגמתה]. כל יהודי הוא כמו בן יחיד אצל ה', שאוהב אותו ומשגיח עליו, וקיבל ממנו משימה מיוחדת, שבשבילה קיבל כוחות מתאימים. האחד בעל כשרון להיות מפקד בצבא, אחד להיות רופא ולהציל נפשות, אחד ללמד תורה, אחד להיות פקיד בבנק - וכן הלאה. העיקר הוא שהכל נעשה לשם שמים, כחלק מעבודת ה'.

[איך יודעים מה התפקיד שלנו?]
קודם כל להתנהג לאור הדרכת התורה והמצוות זה כבר דבר ענק, וזה מה שיביא את כל כוחות נפשינו ליעודם ולתכליתם. מעבר לכך, עם הזמן אדם רואה אילו דברים מתאימים לו במיוחד, למה יש לו כשרונות.

[בדרך כלל יש שני סימנים לאדם שיכולים לעזור לו להחליט מה תפקידו: ]

א. [דבר שגורם סיפוק ושמחה באופן מיוחד]. כמובן, לא סיפוק של תאוות, שנמשך רק באותו זמן שנהנים, אלא סיפוק שנמשך גם אחרי עשיית המעשה. למשל, אחרי שאדם עוזר לזולת הוא מרגיש עם מעשה זה טוב, והרגשה זו נשארת בו למרות שאין לו שום הנאה ממשית מהעזרה. להיפך, ככל שהמעשה נעשה יותר בהצנע כך האדם מרגיש סיפוק יותר גדול - וזה סימן שהמעשה הטוב הוא הרמוני עם הנפש. לעומת זאת, אוכל אמנם גורם הנאה זמנית אבל לא נשאר ממנה כלום.

ב. דברים שאדם חש שיש לו התמודדויות מיוחדות שמפריעות לו. למעשה, קשיים הם למעשה אתגרים שנועדו להוציא את כוחותינו אל הפועל. לפעמים דוקא בדבר שאדם מוכשר ומוכן אליו יש מעכבים, כי 'ידידנו' השטן לא רוצה שנממש את יעודנו. למשל, מי שמרגיש משיכה חזקה לכסף זה יכול להיות סימן שיש לו תפקיד לעשות עם הכסף דברים חיוביים, אולי להיות מנהל גמ"ח.
יש עוד הרבה נושאים שראוי להרחיב בהם, אבל בשביל זה צריך לכתוב ספר שלם - והספר קיים!!!

אני ממליץ לך מאוד מאוד לקרוא בספר 'מבט בהיר בערפל', מאת ראובן ששון. הוא מתייחס בהרחבה ובמתיקות בדיוק לשאלה שלך, ואני בטוח שתיהנה לקרוא.


בהצלחה גדולה ורבה

כתבות נוספות