שאל את הרב

מהי דרך החיים שלי

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 06/03/02 04:06 כב באדר התשסב

שאלה

שלום כבוד הרב רציתי לפנות אליך בנושא שנורא מטריד אותי אני מרגיש שאני חי כדי לבזבז את הזמן ולשרוף אותו ע"י ההנאות והתאות שלי

אני בחור דתי אבל כל הזמן אני עושה את כל המצוות כדי שלא אענש ואני עושה גם הרבה מאוד עברות ומרגיש שה' שונא אותי ופשוט נימאס לי מהחיים המשעממים האלה.

תשובה

בס"ד

שלום

אני חושב שאתה צריך לעצור את ההליכה בדרך החיים שבה אתה הולך וללכת בבדרך אחרת.
לפני שאתה מתחיל את הצעד הראשון שלך זכור כי ה' אוהב אותך. הוא ברא אותך עם הרבה הרבה מעלות טובות. הוא ברא אותך בן אדם ולא חיה. הוא ברא אותך יהודי. ואתה נחשב אהוב כבןלפני ה'.

זה העיקר.
זה היסוד של כל מה שתעשה.
אחר כך תתחיל לצעוד את הצעד הראשון. והצעד הזה יהיה לחיות בשביל משהו.
אלוקים לא היה משקיע בך כל כך הרבה אם לא היתה שוה משהו. אם לא היה לך תפקיד עלי אדמות.
חשבת פעם כמה בעלי חיים אכלת. כמה טונות של חיטים כילת. כמה צמחים כמה דגים כמה כסף עלית להוריך עד היום. הרבה מאוד. ושום דבר מזה לא לחנם.
לא רק היום עומלים בשבילך. גם בעבר הרחוק הכיל לך אלוקים דלק לחימום ולנסיעה מגופם של בעלי חיים. כמה מליוניום של בעלי חיים חיו לפני הרבה מאוד זמן לכבודך, למענך.
כל זה בכדי שתבצע את תפקידך בשלמות.

מהו תפקידך?
זאת השאלה השניה שאתה צריך לשאול תוך כדי תנועה. מאין באתי? ולאן אני הולך? וכמובן אי אפשר להמלט מסוף המימרא "לפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון". אתה הולך בסוף להפגש עם אלוקים שישאל אותך באהבה ובחיבה גדולה שאלה נוקבת.

מה עשית בחיים?
מה עשית עם כל מה שנתתי לך?
השקעתי בך המון המון אהבה ובעלי חיים וצמחים ועוד ועוד. בראתי לכבודך זהב כסף ברזל פלדה אבנים אדמה שמש וירח. מה עשית עם כל מה שבראתי לכבודך?

תן תשובה!
על מנת לתת תשובה של אמת אתה חייב כבר עכשיו לחיות חיים של אמת. ואתה יכול.

עשה זאת!!

כתבות נוספות