שאל את הרב

למה נשים צריכות ללבוש צנוע בגלל הגברים

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 02/03/02 15:46 יח באדר התשסב

שאלה

כבוד הרב,

באחרונה הוצגה בפני דיעה, שעד עכשיו אני מהרהרת בה, והיא מפריעה לי מאוד.

אין שום איסור התבוננות לאישה בגבר. אם אישה וגבר יהיו ביחד, לאישה לא תהיה שום בעיה. אם כך, מדוע כל הפעולות הנעשות לשם הצניעות נעשות תוך כדי השפלת הנשים? כאילו שזאת אשמתנו?

באוטובוס הנפרד החדש של אגד, לדוג', יושבות הנשים מאחורה, כמו האפרו-אמריקניים בתקופת העבדות בארה"ב. או, "כל כבודה בת מלך פנימה". האישה צריכה למעט כמה שיותר ביציאה מביתה, כדי לא להכשיל עוברים ושבים.למה זה נעשה כך? מה זאת אשמתי בכך שלמישהו אחר יש בעיות?! האם אני צריכה לסבול בשל כך? (חוץ מזה שצניעות זה דבר פנימי)

היה היתה ממלכה יפהפיה, שהיתה ידועה בשל הפרחים הרבים שהיו בה.על הממלכה מלך מלך חכם וטוב לב, ולו בן. יום אחד התגלתה מחלה נוראה אצל הבן: בכל פעם שהיה מתקרב או מריח פרח, היה מתחיל להתגרד ולהתעטש. הרופאים שביקרו בארמון אמרו למלך,שהיה מאוד מודאג, שבעזרת סדרת טיפולים קצרה, שתלויה בכח רצונו של הנסיך, יוכל הנסיך להתרפא. לנסיך, שהיה מפונק ביותר, לא היה כל-כך חשק לעבור את הטיפולים.

מה עשה המלך?

גזם את כל הפרחים שהיו בממלכה.

האם כך היה צריך להיעשות?

אשמח מאוד אם אקבל תשובה במהרה.

תודה רבה מראש.

תשובה

בס"ד


בודאי שעיקר העבודה של צניעות צריכה להיות מוטלת על הגברים שלא יסתכלו במקום שלא צריכים ולא יחפשו הנאות מנשים של אחרים.

אבל אנחנו חיים בחברה אחת. ויש בה יחסי גומלין. ולכן אי אפשר לומר: "זו הבעיה שלהם" שישברו את הראש לעצמם. כיון שבשעה שהם שוברים את הראש לעצמם הם עלולים לשבור גם לכם את הראש באונס או בפיתוי.

כשבונים מערכת הנהגות לחברה, לא שואלים מי צודק או מי לא. ההתיחסות אינה אישית, היא כללית.
אם כל אחד היה שואל: מה יוצא לי מזה? לא היה צבא ובודאי לא היו סיירות ומימלא גם לא היתה מדינה.

המשל מהצבא הוא בדיוק כמו הנושאים שהעלת.

לגבי הבזיון שבדבר - אני מסכים לכל מילה שאמרת - כל מי שמבזה אשה או נשים חוטא ביסוד התורה "ואהבת לרעך כמוך" ואיני יודע מה שווה התורה שלו?

לגבי השאלה היכן ישבו הנשים בתחילת האוטובוס או בסופו. צריך לתת תשובה ענינית על פי הכללים שלעיל ולא ח"ו על פי העלבון שרוצים להעליב מישהו.
חישבי את מבחינה ענינית איפה יותר נכון להושיב את הנשים ואיפה את הגברים על מנת להרבות צניעות.

שלום

כתבות נוספות