שאל את הרב

למה יש אוטיסטים?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 14/08/03 08:14 טז באב התשסג

שאלה

שלום כבוד הרב!

אני עושה עבודה על אוטיסטים, וברצוני לתת ביטוי ודגש להשקפתה של היהדות בעניין. אשמח אם תוכל להפנותני למקורות או ספרים שיוכלו לסייע לי בעניין.כיוון שהעבודה דחופה אני פונה לעוד רבנים...

בתודה, נילי.

תשובה


בס"ד
על פי ההלכה אוטיסטים הם בגדר שוטה.
חכמינו אמרו שמאז החורבן ניתנה הנבואה לשוטים ויש שואלים למה צריך להעביר את הנבואה לשוטים אם אין נביאים שלא יאמר אותה שום אדם. והסיבה מפני מה ניתנה לשוטים? היא כי "לא יעשה ה' אלוקים דבר כי אם גילה סודו אל עבדיו הנביאים".
ובזמן החורבן שבו אין נבואה לשוטים כשצריך ה' אלוקים לעשות דבר הוא צריך להביאו את דברו לעולם קודם היותו. ועל כן הוא מוסר אותו ביד השוטים.

למה דוקא הם?
כי אליהם לא מתיחסים?

למה ה' לא מבטל את הכוח של מסירת ההודעה לפני המעשה?
כיון שהעולם בנוי לפי המצב הטוב שיש נביאים והם מקבלים ידיעה קודם היות המעשה. כמו שנאמר לאברהם.

ספר בראשית פרק יח
(יז) וַידֹוָד אָמָר הַמֲכַסֶּה אֲנִי מֵאַבְרָהָם אֲשֶׁר אֲנִי עֹשֶׂה:
(יח) וְאַבְרָהָם הָיוֹ יִהְיֶה לְגוֹי גָּדוֹל וְעָצוּם וְנִבְרְכוּ בוֹ כֹּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ:
(יט) כִּי יְדַעְתִּיו לְמַעַן אֲשֶׁר יְצַוֶּה אֶת בָּנָיו וְאֶת בֵּיתוֹ אַחֲרָיו וְשָׁמְרוּ דֶּרֶךְ יְדֹוָד לַעֲשׂוֹת צְדָקָה וּמִשְׁפָּט לְמַעַן הָבִיא יְדֹוָד עַל אַבְרָהָם אֵת אֲשֶׁר דִּבֶּר עָלָיו:

אחרי שהבננו שכל דבר נאמר לעולם ולפעמים דרך השוטים אנחנו מבינים למה הקב"ה ברא שוטים\אוטיסטים בעולם. ולמעשה ברגע שיבנה בית המקדש ותחזור נבואה לישראל לא יהיה עוד צורך בשוטים\אוטיסיטים והם לא יצטרכו לעולם.
מכאן נבין שכשאדם רואה שוטה הוא צריך להלקות את עצמו ולא ללגלג חלילה על השוטה, כיון שהוא עצמו חלק מהסיבה של היות השוטה שוטה.

אני רוצה לספר לך עליהם דרך חויה מסוימת שראיתי ובה ראיתי אוטסיטים מתקשרים עם עולמות שהיו. אבל כיון שהם לא נביאים של ממש צריך להזהר בזה כיון שיש בעולם גם רוחות של אמת וגם רוחות של שקר והם יכולים להביא מידע מרוחות של שקר וטעות כמו שהיה לאונקלוס הגר שהעלה נשמות באוב ותיקשר עימהם והם סיפרו לו אמת ויעצו לו עצות רעות.

יש לך בסיס לתוכן על הענין ואם תרצי המשך שאלות על כך – בבקשה.


ויהי רצון שיקוים בנו "כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאך". אמן

כתבות נוספות