שאל את הרב

למה גדולי ישראל לא היו ציונים?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 01/10/03 14:33 ה בתשרי התשסד

שאלה

כמה שאלות על אמונה

[צונזר כדי לא לפרסם דברי נאצה על גדולי ישראל]

תשובה

בס”ד

א- מקווה שהתשובה כבר הגיע. אבל זכרי כי יש כאן מאות שאלות שמחכות.

ב- מי אמר לך שהבבא סאלי התנגד למדינה. חס ושלום. העיקר שהוא עלה לארץ וקרא לכל הקהילה שלו לעלות לארץ ולהתישב בה ולבנות בה. וזה העיקר.

ג- כל הויכוח על הציונות היה ונגמר מזמן מזמן. היום כל הגאונים שהתנגדו וגם אלה שהסכימו – כולם כולם מבינים שהמדינה היא ההצלה הגדולה ביותר של עם ישראל. הצלה גופנית והצלה רוחנית. הצלה של עולם התורה. הצלה גדולה ועצומה. מי אמר לך שהם נגד מדינת ישראל?

ד- ומלבד זה אם אתה מדבר על ניסים ובכן דע לך שעל כל נס שנעשה לחלק מהצדיקים שהזכרת בשאלתך. על כל נס אחד – נעשו מליון ניסים לחיילי צהל. ניסים שחלקם הקטן ידוע וחלקם הגדול הוא עוד עלום. ובכן אמרת נכון "קב"ה לא עביד ניסא לשיקרא".

ה- אני שאלתי אחד מאלה שהזכרת בשאלתך וראיתי שהוא ממש ממש ציוני בגישתו והנהגתו. ובכן מי אמר לך שהם נגד?

ו- פעם אמר לי הרה"ג ביסטריצקי זצ"ל שהיה רב עיה"ק צפת והיה רב חרדי – הוא אמר לי ואמר ברבים שהוא מכיר את כל הישיבות והכוללים בצפת. והם באים אליו לשאלות ובירורים הלכתיים. והוא אמר דעו לכם שהם התלמידי החכמים האמיתיים של צפת. גדולי התורה האמיתיים ננמצאים שם. רק מה? הם ל אנראים כך. הולכים בלי חליפה ונוהגים ענוה בעצמם וזו כמובן עוד מעלה גדולה.

ז- כל דברי לא באו לגרוע כי הוא זה מגאוני עולם עצומים שנמצאים בציבור החרדי ולא עוסקים בכל הפוליטקה הזו. הם מאמינים בקב"ה ומאמינים במעשיו. ומודים לו על כל חסדיו שעשה עימנו. ואם יש מישהו שאינו מודה לו בכל לב. אם יש – זה רק בגלל שלא חשב על זה מספיק והיה טרוד בעניינם אחרים.

בהצלחה

כתבות נוספות