שאל את הרב

למה אנשים נהרגים בפיגועים

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 27/02/02 14:51 טו באדר התשסב

שאלה

כבוד הרב,

קראתי את תשובתך לשאלה שנשאלה כאן בנוגע למדוע דתיים נהרגים בפיגועים,וענית שבסופו של דבר החשבון מתאזן-ז"א שמי שנהרג שלא כדין-יפוצה באיזה שהיא דרך בעולם הבא.

שאלתי היא, איך זה יכול להיות אם הרי ידוע שהקב"ה מכוון הכל ,מדוע הקב"ה בחר בקורבנות של אנשים יהודים? אם אנחנו,עמ"י, צריכים לחזור בתשובה והחטאים שלנו מדוע הקב"ה דווקא בוחר בדרכים אלו כדי לנער אותנו ??

תשובה

בס"ד

שאלתך היא שאלה קשה. למה דווקא בדרך הזו?
גם אני הייתי מציע דרכים אחרות. למשל – לשלוח לנו שליח ולהודיע לנו מה צריך לעשות. הענין הוא שהקב"ה כבר עשה את זה. הוא כתב בתורה מפורש מה צריך לעשות. אעתיק לך קטע קטן שקראנו היום התורה בספר שמות ( פרק לד פסוק יא) "הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן תִּכְרֹת בְּרִית לְיוֹשֵׁב הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתָּה בָּא עָלֶיהָ פֶּן יִהְיֶה לְמוֹקֵשׁ בְּקִרְבֶּךָ"
שים לב!!
לא כתוב שיושב הארץ שכרת איתו ברית ישים מוקשים בתוכנו. כתוב שהוא בעצמו יהיה מוקש בקירבנו. "פֶּן יִהְיֶה לְמוֹקֵשׁ בְּקִרְבֶּךָ". אתה מכיר את התופעה הזאת מאיזה מקום?
נכון הוא שאפשר לפרש את הפסוק הזה בכמה דרכים, אבל הפירוש הזה הוא נראה כאילו נכתב במיוחד בשביל ימינו אלה. הוא הזהיר אותנו במפורש במקום זה ובמקומות אחרים.
מה קרה?
לא שמענו לו!!
את הטעות הזו עשינו כולנו דתיים וחילונים. ממר"ץ ועד ש"ס. (אני רק מקווה שכולם חוזרים בתשובה על כך). באו מאות רבנים ואמרו שזה ממש פיקוח נפש למסור להם שטחים. בא הרבי מחב"ד וצעק בקולי קולות שזה ממש טירוף לתת להם אדמה ומים ושלטון. שכל דיבור עם הרוצחים הללו מביא אסון. לא שמעו לו. חסידיו הוציאו ספר עב כרס הנקרא "קראתי ואין עונה". שם כתובים כל הפעמים שבהם הרבי מחב"ד הזהיר מהאסון הזה.
לא שמעו לו.
מה נותר להקב"ה לעשות?
אבל לא הקב"ה אשם במה שקורה.
לא הוא עושה את זה. אנחנו עושים לעצמינו. על זה נאמר במשלי (פרק יט - ג) "אִוֶּלֶת אָדָם תְּסַלֵּף דַּרְכּוֹ וְעַל ה' יִזְעַף לִבו"
המזל הוא שהוא יכול להציל אותנו אע"פ שלא הוא עושה לנו את המוות הזה. ועוד מזל גדול שהוא אוהב אותנו.
על זה אנחנו מתפללים בכל כוחנו.

כתבות נוספות