שאל את הרב

למה אישות רק בחושך?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 01/10/03 13:27 ה בתשרי התשסד

שאלה

בעלה של חברתי חזר בתשובה,והיא סיפרה לי שתשמיש המיטה מותר רק בחושך כשמכוסים בשמיכה.

האם זה נכון?

תשובה

בס"ד

תשמיש המיטה מותר רק בחושך.

המטרה של המצווה הזו היא להרבות ביניהם את האהבה. שורש המצוה הזו הוא מטעם "ואהבת לרעך כמוך". כדי שהקשר יהיה פנימי, נפשי ויאריך ימים, ולא יהיה רק גופני חיצוני. שהגבר יאהב רק את גופה של האשה - חלילה. שזה קשר שעלול להמאס ולהחזיק זמן קצר בלבד.

אם אין חושך ממש ויש אור חלש כלשהו שמאיר מבחוץ - יש גם חיוב להתכסות לגמרי בשמיכה מאותו טעם. שלא יראו דברים אחרים. מעין מה שעושים בתפילה שעוצמים עינים כדי להיות מרוכזים רק בתפילה.

ואני יודע שההשוואה לתפילה עלולה להראות רחוקה לאנשים מסוימים. איך אפשר להשוות קשר גופני עם אשה ל,,,תפילה? אעפ"כ מי שמתבונן בענין רואה שהדוגמה היא הדוגמה הנכונה.

מאותן הסיבות שלמעלה לימדו אותנו חכמינו ז"ל שאיש ואשה צריכים להיות יחד בלילה ולא ביום, כיון שביום אדם עסוק בדברים רבים וזה פגם גדול בקשר הנכון והאמיתי.

גם כשהוא יהיה איתה בשעות היום - דעתו תהיה גם על דברים אחרים שהוא עשה או שמע לפני כן, או שהוא צריך לעשות אחר כך.

הוא וגם היא עלולים לשמוע קולות של גברים או של נשים אחרות שמסתובבים ברחוב או בבית. דעתם תהיה מפוזרת לכיונים שונים וזה עלול להיות קשר של תאוה ולא של אהבה גדולה ואמיתית.

חכמינו סיפרו שהיו חכמים שרצו ["להדר במצות האהבה",] בקיום המצווה הזו והקפידו שאפילו זבובים לא יהיו בחדר בשעה שהם ביחד אחד עם השני - שלא יהיה שום דבר שעלול להסיח את דעתם. שהם יהיו לגמרי אחד עם השני.

זו גם הסיבה שבגללה צריך להקפיד להיות יחד הרבה לפני קיום המצווה הזו להדק את הקשר הנפשי - שהקישור יהיה לא רק של גופות אלא בכל הרבדים כולם - גם של נפשות ונשמות.

בהצלחה

*****

עוד על חשיבות הצניעות בין בעל לאשה אפשר ללמוד גם מהתשובה הבאה:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=34999

כתבות נוספות