שאל את הרב

להחרים את הטלוויזיה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 26/08/05 18:38 כא באב התשסה

שאלה

בס"ד

לרב, שלום וברכה!!!

נקודה חשובה מאוד. אני חושב שצריך לעורר בציבור את הבעייתיות (בלשון המעטה), והנזק הרוחני וההלכתי שהטלוויזיה גורמת. היום חלק גדול מאוד מאלו שמגדירים את עצמם דתיים מחזיקים טלוויזיה בבית. לדעתי להחזיק טלוויזיה בבית זה יותר גרוע מלגדל חזיר בבית.

אחותי התחילה ללכת עם מכנסיים בתקופה האחרונה--- מדוע?!? הטלוויזיה נותנת לגיטימציה ("מי יילך היום עם חצאית ושק"?! הטלוויזיה מראה את התמונה המודרנית, ובחורה ששקועה בטלוויזיה נתפסת במה שקורה, ורוצה להתנהג כמו שמראים לה בטלוויזיה, ולא להיות "דוסית" עם חצאית).

אמי בתקופה האחרונה מתלבשת פחות צנוע- בבית ובחוץ, ואני מאמין שהטלוויזיה דחפה אותה לזה. היא גדלה בחינוך טוב ודתי (היא עדיין מגדירה עצמה דתייה), אבל הטלוויזיה שמראה את התמונה המודרנית וה"נורמלית" השתלטה עליה.

עד עכשיו דברתי על הבעיה שבנות יראו טלוויזיה, אז מתי נסיים לספור את הבעיות שיש לבנים?!?

מי שהיום יבוא ויגיד לי, שהוא יכול להחזיק טלוויזיה, ולשמור על העיניים שלו ועל כללי צניעות בו זמנית- הוא טועה, ובגדול.מי שרואה טלוויזיה באופן קבועה- לא יכול להגיע לקדושה! לאנשים בעלי חברות הטלוויזיה, לא אכפת מהצופה, לא אכפת להם מהחינוך, מההתבגרות, ומהצניעות (וגם מי שאינו שומר תורה ומצוות ועיניו בראשו, מודה בבעיות צניעות שבטלוויזיה, ובנזק זה)ומהמידות של הצופה- אכפת להם רק מעצמם. מהרייטינג.

חוץ מבעיית הצניעות, הטלוויזיה הורסת לאנשים את הראש, את המחשבה,את הריכוז ואת הסבלנות. בגלל הטלוויזיה יש הרבה בחורים שלא לומדים גמרא(בעיקר, אבל גם דברים אחרים תורניים), והם לא יודעים שזה בגלל הטלוויזיה. הטלוויזיה גורמת לאדם לרצות לקבל דברים מייד ועכשיו. לכן היום בני נוער דתיים כבר מעדיפים ללכת לראות סרט, מאשר לתפוס ראש בדף גמרא, לשמוע צלילי מוזיקה שקטים, להיות רוחניים יותר, להתפלל בכוונה (דברים שמצריכים סבלנות). הפרסומות- פוגעות במידות של האדם. כשאני רואה פרסומת של אשה שאוכלת פיצה, ואמא שלה דופקת בדלת והיא לא רוצה לפתוח "כי היא באמצע" אני רוצה לעשות חרם על הפיצה ולא לקנות אותה. ואין קיים המושג: זה רק פרסומת, זה לא אמיתי! החבר'ה הצעירים קולטים את זה, וזה הורס ופוגע בהם בתת מודע. חוץ מזה לו חסר לשון הרע ופגיעה באנשים באמצעות הטלוויזיה.

לכן אני מבקש מהרב שיעורר עניין זה כמה שיו

תשובה

בס"ד

כל מילה שלך אמת.

ובמיוחד עכשיו אחרי הגירוש של היהודים והחורבן של גוש קטיף והשומרון שאנשי הטלויזיה הסיתו נגד המתיישבים ואחר כך רקדו על דמם שלהם. זה ממש מטופש לראות את מה שהם משדרים. הם יורקים עלינו ואנחנו ממשיכים לצפות בהם ולתת להם כוח.

צריך להחרים את המכשיר הזה. ובמקביל לתת משהו במקום. משהו רציני. וברוך השם היום יש הרבה מפיקים שמייצרים סרטים בריאים לנפש אע"פ שהם לא בהשקעה ובצחצוח חיצוני כמו הטלויזיה. אבל התוכן שווה אלף פעמים מהם.

בהצלחה

כתבות נוספות