שאל את הרב

לא ישרטו שרטת

חדשות כיפה הרב אייל קרים 04/06/02 09:34 כד בסיון התשסב

שאלה

בס"ד כ"ד סיון תשס"ב

מה דין פירסינג וכל מיני עגילים בשאר אברי הגוף

מה דין קעקע מצבע חינה זמני?

תשובה

כתב ולא קעקע, קעקע ולא כתב אינו חייב (מכות כא.). כלומר מי שעושה כתובת קעקע בבשר חייב מלקות. וכתובת קעקע היא שישרוט בבשרו וימלא השריטה בכל צבע שהוא, והוא הדין אם צבע ואחר כך שרט (ש"ק בשם הב"ח) אבל אם שרט ולא מילא צבע או שכתב בצבע ולא שר – פטור. ואיסור זה חל על גבר ואשה ובכל מקום בגוף (רמב"ם פי"ב הלכות עבודה זרה הי"א, שו"ע יו"ד ס"ק קפ, א).
לגבי עגילים בשאר חלקי הגוף מלבד באוזניים, הדבר אסור משום חוקות הגויים בין לגברים ובין לנשים, ואולי גם משום חובל בגוף האדם. ומה שנהגו בנות ישראל לצאת בעגילים, זהו באוזניים בלבד כפי שמובא במסכת שבת (סה.) ש"הבנות הקטנות יוצאות בחוטין ואפילו בקיסמין שבאוזניהם" והסביר רש"י "שאינן עושות נזמים עד שיגדלו ונותנים חוטין או קסמים באוזניהם שלא יסתמו אוזניהם".

כתבות נוספות