שאל את הרב

כתובה דאירכסא - ספרדי

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 22/04/02 01:08 י באייר התשסב

שאלה

נוסח שכותבים לכתובה שנאבדה.

תשובה

הוראות למילוי הכתובה

יכתבו בכתובה זו את התאריך של יום כתיבת הכתובה הזו ולא של יום הכתובה המקורית.
אם מדובר באלמנה או גרושה יש לתקן בכל מקום שכתבו "בתולה" ויש לתקן "מאה" במקום "מאתים"

נוסח השטר
________ בשבת ________לחדש שנת חמשת אלפים ושבע מאות ________לבריאת עולם למנין שאנו מנין פה ________אנן סהדי איך אתא קדמנא ה' ________________וכה אמר לנו מהודנענא לכון איך מקדמת דנא אתנסיבת לי ________________לאנתו בכתובה וקדושין כדת משה וישראל וכתבית לה בכתובתא זוזי דחזו לה ותוספת ונדוניא וכו' כתחז"ל ובשעבוד כל נכסים והות כתיבה מההוא יומא דאנסיבת לי ועל סמך אותה כתובה שהתה עמי וכען אירכס ההוא שטר כתובה ולא ידענא היכא איתיה ואיצטריכנא לחדותי לה שט"כ אחריתי בחריקא דכתובה דאירכסא משום הא דאמור רבנן "אסור לו לאדם לשהות עם אשתו אפילו שעה אחת בלי כתובה" ובכן אמינא לה הוי לי לאנתו כדת משה וישראל כל קבל די הוית מן קדמת דנא ואנא בסייעתא דשמייא אפלח ואוקיר ואיזון ואפרנס ואכלכל ואסובר ואכסי יתיכי כהלכות גוברין יהודאין דפלחין ומוקירין וזנין ומפרנסין ומכלכלין ומסוברין ומכסין ית נשיהון בקושטא וקבלית עלי מזונהא וכסותהא וסיפוקא ומנדע יתא כאורח כל ארעא וצביאת אנתתא דא וקמת קמיה כדבקדמיתא והות ליה לאינתו וצבי הוא והוסיף לה מדיליה עוד סכום מסוים סה"כ כתובה דעבד לה ___________________________ _____________________ ______________________ ____________ _______________ ________________________ __________________ ______________________________ ________________________________ ___________ _________________________________ חוץ מעיקר הכתובה. והודה החתן הנזכר שקבל כל הסך הנזכר ורצה והעלם על עצמו כנכסי צאן ברזל שאם פיחתו פיחתו לו ואם הותירו הותירו לו התנאים שהתנו בניהם שרירין וקימין כתנאי בני גד ובני ראובן ואלו הן: מעשה ידיה לו, מזונה וכל צרכיה עליו, הדירה הירושה כפי ההסכמה הנהוגה פה ולא ישא ולא ישדך ולא יקדש שום אשה אחרת עליה כי אם ברשות בית דין הצדק, ולא ימכור ולא ימשכן שום חפץ מחפציה כי אם ברשותה ורצונה הטוב והגמור ולא יפתנה ולא יסיתנה שתמחול לו סכי כתובתה לא כולה ולא מקצתה ולא שום תנאי מתנאי הכתובה ואם תמחול הרי המחילה ההיא בטלה מעכשיו כחרס הנשבר וכדבר שאין בו ממש, ולא יצא מארץ ישראל כי אם ברשותה והסכמתה. וכך אמר החתן הנזכר אחריות וחומר וחוזק שטר כתובה דנא קבלית עלי ועל ירתאי בתראי ועל כל שפר ארג נכסין וקנינין דלי תחות שמיא מקרקעי ואגבן מטלטלי דקניתי ודאקני ולהון יהון אחראין וערבאין ומשועבדין שעבוד גמור ושלם כתקנת חכמים ז"ל לאתפרעא מנהון שטר כתובה דנא בחיי ובתר חיי ואפילו מגלימא דאכתפאי והכל דלא כאסמכתא ודלא כטופסי דשטרי בביטול כל מודעי ובפיסול עדיהן לדעת הרשב"א זלה"ה וחומר וחוזק שטר כתובה דנא כחומר וחוזק כל שטרות הכשרים ולא יבוטל ולא יפוסל שטר כתובא דנא וכו'. וקנינא מיד החתן הנזכר קנין גמור ושלם במנא דכשר למקניא ביה מעכשיו כראוי וכתקנת חכמים ז"ל על כל הנזכר למעלה וגם נשבע שבועה חמורה בתקיעת כף על דעת המקום ברוך הוא ועל דעת הנשבעים באמת לאשר ולקיים את כל הכתוב עליו בשטר כתובה דנא בלתי שום שנוי ועורמה ותחבולה כלל ועיקר. והכל שריר ובריר ואמת ויציב ונכון וקיים
________עד
________עד
גם אני החתן מודה אני על כל הנזכר לעיל
________

כתבות נוספות