שאל את הרב

כנס עוני אינטרנט

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 06/06/02 05:55 כו בסיון התשסב

שאלה

לרב שמואל אליהו, רוב ברכה ושלום.

א. אינני יודע את כתובת הדו"אל שלך ולכן אני מנצל את שירותי האתר. ה'שאלה' וה'תשובה' אינם נועדים לפרסום באתר!שלח לי את כתובתך.

ב. קראתי את דבריך הנחמדים ב'הצופה' והנאני בזה. "אף אני כמוהו" ואני משיב באתר מורשת. משבח אנכי אותך שהינך מסוגל לענות לאלפיים שאלות. אני נאבק קשה בשר הזמן.

ג. אני חש שאכן ז'אנר חדש של שו"ת בא לעולם, ויפה עמדת על איפיונים מסויימים. האיפיון המרכזי שעומד לנגד עיני הוא האנונימיות (ולא רק שיטת ה'אינסטנט' המיועדת לדור ה'יותר גבוה יותר מהר'). ברם אנונימיות זו (ומאידך פרסומה הפומבי והנגיש של התשובה) יש בה חסרון משמעותי; אפשרות התחזות ו'משחק'.

ד. שוה בנפשך שששלשה נערים משועממים מחליטים 'לפעול'; האחד מתחזה לנערה בהריון במצוקה מול ההורים, השני 'סובל' מבעיות זהות רגש נחיתות והרהורי כפירה, השלישי מתענין ב'איך מעשרים את התבן?' ו"נראה איך הרב התמים היושב מעבר למקלדת מתמודד עם קשקשנותנו".

ה. אני מ"מ מתייחס באהדה לכל פונה, ולוקח בחשבון שהכל אכן אמין ורציני. אמנם ב'מוח האחורי' אני מפעיל קורטוב חשדנות.

ו. אני סבור כי כל הנושא של שו"ת אינסטנט-אינטרנט (וכן ברדיו: בערוץ שבע הרבנים אבינר וליאור משיבים בצורה דומה, ואפי' יותר 'מן המותן', אין להם אפשרות לפתוח ספר, לחשוב או למצמץ) ראוי להתכנסות בינינו במסגרת יום עיון (מספר שעות). אולי יש מקום לקבוע מעט נורמות כלפי השואלים וכלפי המשיבים.

ז. אם נראה בעיניך, שמא ניטול יזמה משותפת. הדבר די קל לביצוע, לאחר סיבוב אי-מיילי קצר.

ח. ובינתיים, מז"ט ליום שמחתכם, אי"ה בשבוע הבא. מקוה אי"ה לנכוח

ישראל רוזן zomet@netvision.net.il

תשובה


בס"ד

1- חבר אני לכל אשר יראוך.

2- אני עונה לכל עונה כאילו זה הכי רציני שבעולם כיון שאת התשובה קוראים גם אחרים. באתר זה יש "מונה" המראה כמה כניסות יש לכל תשובה ולכן אפילו אם השאלה היא סתמית - התשובה מתיחסת לעונה ולכל הקוראים - ובודאי ימצא בהם מישהו "מזור לכאבו".

3- האינטואיציה הנאיבית שלו אומרת שעד היום לא היו "מתחזים" כיון שאין צורך להתחזות. לעומת זאת היו "שאלות סתמיות" כמו השאלה הבאה שגם היא זכתה לתשובה רצינית.
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=7871

4- האימייל שלי הוא sssss@012.net.il
קל לזכור


בהצלחה

כתבות נוספות