שאל את הרב

כיצד להמשיך?

חדשות כיפה הרב שי פירון 28/08/02 23:09 כ באלול התשסב

שאלה

כבוד הרב שלום וברכה!

אני בחורה בת 23 ובמשך חצי שנה אני יוצאת עם בחור בשיעור ז' בישיבת הסדר בצפון הארץ. כבר בתחילת הקשר, הוא היה גלוי איתי וסיפר לי כי בעברו (למרות ייחוסו המשפחתי) הוא הגיע למצבים מאוד לא צנועים ונעימים שהיהדות אינה הולכת איתם יד ביד. חשבתי כי הדבר לא יפריע לי והקשר המשיך יפה. הבחור כיום בן- תורה, עניו, למדן ושקדן. נשמה טהורה. אך כעת, כאשר התחלנו לחשוב על מיסודו של הקשר אני מגלה שקשה לי לחשוב למשל (ויסלח לי כבוד הרב) שהבחור קיים יחסים עם בנות בעבר. אני יודעת שכיום הוא השתנה, ואני סומכת עליו בכל ליבי. רציתי להתייעץ עם הרב כיצד להתגבר על הרגשות הללו שנמצאים אי שם פנימה. האם בגלל דבר כזה הרב ממליץ לא להתחתן? אני יודעת שאיתו אני רוצה להקים בית, אך המחשבות הללו לא יוצאות מהראשץ

תודה מראש לרב שהקדיש לי מזמנו... שנה טובה וגמר חתימה טובה... ג'.

תשובה

ב"ה

שלום לך,

אכן, ניתן להבין את הרצון הפנימי שלך: לבנות בית עם מי שמסלול חייו רצוף בימים של צניעות והקפדה על כל כללי ההלכה. ובעיקר - מי שעולמו הנפשי מלא טהרה. אני בהחלט מהין ללבך ואסור להתעלם מהנטיה הנפשית הכל כך פשוטה וכל כך ישרה.
יחד עם זאת, אינני רואה סיבה מהותית לבטל או לעכב את מיסוד הקשר בגלל שאלה זו. עלייך להבין דוקא בימים אלה ששערי תשובה לא ננעלו ויתכן שדווקא מי שנפל בחבלי חטאי הצניעות ידע לנתב את חייו על בסיס של קדושה וטהרה.
דוד המלך הקים עולה של תשובה. משם, ממעמקי החטא, לימד אותנו כיצד ניתן לשנות ולהיות משורר תהילים.

אם את מאמינה בו, הנשאי לו, ובנו יחד בית של תורה.


בברכה,


שי

כתבות נוספות