שאל את הרב

כזה דתי כאילו

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 03/06/02 08:48 כג בסיון התשסב

שאלה

שלום לכבוד הרב שליטא

קוראים לי דודי אני בן 16.5

אני למדתי בבית ספר "ממלכתי דתי"(שנחשב לאחד הטובים בתחום) כמה שנים טובות.

כל יום איך שסיימתי ללמוד הייתי מוריד את כיפת השקל שלי והייתי יורד לעיר יחד עם עוד כמה חברים להתחיל עם בנות ולעשות שטויות.

אני לצערי הרב איבדתי את בתולי בגיל 14

ברצוני להדגיש שוב שבאתי מבית ספר "על רמה" שנחשב לאחד הטובים בארץ לחינוך הדתי לאומי ואף אל פי כן לא קיבלתי שום רגש כלפי התורה והמצוות

למדנו מקצועות קודש בצורה שטחית ביותר ומבחינת ידע בסיסי ביהדות לא היה לי ולהרבה כמותי מושג (אני לא ידעתי מה זה שמירת נגיעה עד לפני שנה. שלא נדבר על ברכות ושמירת שבת...)

ברוך ה' שמעתי כמה כמה הרצאות מהרה"ג אמנון יצחק מאז שיניתי את חיי בצורה דרסטית ונכנסתי לישיבה "שחורה" אני הייתי ונשארתי בן אדם מאוד פתוח(מתכנן ללכת לצבא והכל) ורק בגלל זה בעצם אני כותב את שורות אלו.

מה שאני מבקש מהרב שיסביר לי ולכל הציבור המתעניין בנושא את עקרונות החינוך הדתי לאומי (אם יש בכלל) או שזה סתם מקום מפלט לאנשים שרוצים מסגרת עם מסורת ופשוט "מסננים" ו"מקטלגים" מה שנראה להם ומה שלא, ואת המצוות שהם בסיס היהדות הדברים האלמנטריים ביותר כגון

צניעות מינימלית,

שמירת נגיעה,

שמירת העיניים,

הלשון וכו'

מוחקים מהחוקה היהודית ומשאירים את זה ל"שחורים" הפאנטיים.

כמובן אני לא מכליל את כולם. אני בעצמי "כיפה סרוגה" ואוהד "שרוף" של הרב קוק זיע"א אך אם נהיה טיפה ריאליים אם עצמנו לא נכחיש את העובדה שהחינוך הממ"ד ובני עקיבא של היום הם לא בדיוק החזון של הרב קוק ע"ה.

הייתי רוצה לצרף עם מכתבי זה גם את דבריה של נועה איתם (ביתו של אפי איתם יו"ר מפלגת המפדל)בנושא זה.

מתוך : `הצופה` / 31.05.02

מאת : נועה איתם

כזה דתי כאילו/ מאת: נועה איתם, בתו של אפי איתם

בס``ד

"החברה הדתית-לאומית היא תופעה סוציולוגית ייחודית- חברה הדוגלת בנורמות נאצלות, ואינה מפעילה כל לחץ על חבריה לנהוג לפיהן

בטיול חול המועד, באחד הנחלים בדרום, התחיל את המסלול מעט אחרינו זוג צעיר. כיפה סרוגה לראשו ותרמיל על שכמו, ראשה גלוי וחצאית-מכנס ארוכה לגופה. שמחתי בצעירים האלה, הבונים את זוגיותם העתידית בטיול חג בארץ ישראל.

לאחר זמן מה שילבה העלמה את זרועה בזרועו של העלם, וכך המשיכו לצעוד שלובי זרוע. ``ב

תשובה

בס"ד

מה אשיב לך?

העלת כמה וכמה טענות שאולי הם צודקות לגביך ולגבי המקום שבו למדת. שם אתה רואה חסרונות שמקוממים אותך. ושם מצאת אנשים שלא מיישמים את הדרך שהם מאמינים בה.

אני מצטער לבשר לך מצד אחד שהתופעה הזו נמצאת גם בחברה הציונית וגם בחברה החרדית. אבל בחברה החרדית לא מקילים בה ראש. וצריך ללמוד מהם.

לעומת אלה ש"מזייפים" קצת - יש הרבה שנראים אחרת לגמרי.

כתבות נוספות