שאל את הרב

יחס לנכרים - אמונה ובחירה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 24/02/02 15:36 יב באדר התשסב

שאלה

בס"ד

לכבוד הרב שלום!

1. "עָלֵינוּ לְשַׁבֵּחַ לַאֲדוֹן הַכֹּל. לָתֵת גְּדֻלָּה לְיוֹצֵר בְּרֵאשִׁית. שֶׁלֹּא עָשָׂנוּ כְּגוֹיֵי הָאֲרָצוֹת וְלֹא שָׂמָנוּ כְּמִשְׁפְּחוֹת הָאֲדָמָה. שֶׁלֹּא שָׂם חֶלְקֵנוּ כָּהֶם וְגוֹרָלֵנוּ כְּכָל הֲמוֹנָם".

כביכול על פי הקטע הנ"ל גוי זה דבר לא טוב..

אבל גם את הגוי הקב"ה ברא אז למה הוא ברא אותו בתור משהו לא טוב כדי שאנחנו היהודים נודה ונשבח את הקב"ה שלא נבראנו כמותם ושגורלנו לא היה כגורלם

2. וגם כשענית על אחת השאלות שנשאלה על ידיעה ובחירה ענית שאין קשר בין ידיעה לבחירה אישית של האדם, נכון אין קשר אבל בסופו של דבר מה שאנחנו עושים זה מה שבהקב"ה רוצה והוא גורם לנו ללכת בדרך האמת או להפך אז אין לנו פה כ"כ בחירה [או שלא הבנתי את זה נכון]

אני אשמח אם תוכל לענות לי- תודה מראש !!!

תשובה

שלום

אמת היא כי יש לנו בעיה עם אומות העולם ש"משתחווים להבל וריק ומתפללים לאל לא יושיע". אנחנו שמחים שאיננו כמו כל האומות שעובדות עבודה זרה או מאמינות בדרכים זרות.
אנו מודים על כך שאיננו שולחים בשם אלוהים מתאבדים לתוך ריכוזי נשים וילדים ורוקדים אחר כך על הדם בשמו של אותו אלוהים. האנשים הללו הם אומללים והם עושים את כל מי שבא איתם במגע - אומלל.
האל שלהם הוא אל אכזר וזר גם כלפיהם.
דת מוחמד בחרב!
התורה שלהם היא חרב.
ואנחנו שמחים מאוד שאיננו כמותם.

אנחנו שמחים גם שאיננו נוצרים. שמאמינים בהבל וריק שבן אדם בשר ודם הוא,,,, אל!!
זה ממש עבודה זרה כמו הכנענים העובדים לעץ ואבן ואומרים לו אבי אתה - אתה יצרת את העולם.
לא כך תיאר את הענין ישעיהו הנביא: כורתים עץ מהיער על חציו מטגנים חביתה ומהחצי השני עושים אליל, משתחוים לו ומקריבים לו ילדים קטנים.

הנוצרים החליפו את האליל העשוי זהב וכסף באליל עשוי בשר ודם.
על אף כל היופי של הנצרות והיכליה, היא כולה עבודה זרה. אנו מקוים שכל מאמינה לא מאמינים באמת במה שהם אומרים.

אנחנו שמחים שאנחנו מאמינים באל אחד ואמונתנו מוכיחה את עצמה כבר שלשת אלפי שנים. אמונה שמוביל האת כל העולם לקשר יותר נכון עם אלוקים וקשר יותר נכון בין בני אדם.

-------

לגבי השאלה על ידיעה ובחירה.
זו באמת שאלה קשה מאוד, אענה לך בקיצור ובתמצית הענין אף שצריך להאריך בהסבר זה אומר לך ראשי דברים ונסה להבין את השאר מעצמך. אם תראה קושי מסוים חזור בשאלה (וכתוב בכותרת המשך שאדע לענות יותר מהר)

הבחירה היא יסוד חיי האדם.
- עליה נאמר שאדם הוא בצלם אלוקים.
- עליה בנויה כל התורה כולה. יש לך בחירה בין טוב לרע ולכן עשה כך וכך.
- עליה בנויה כל התרבות האנושית.

ידיעת ה' היא כל כך עליונה עלינו עד כדי כך שם תחבר את כל החכמה שאספו כל חכמי תבל בכל האוניברסטאות וכל מכוני המחקר למינהם מיום בריאת העולם ועד ימינו אלו. תאסוף את כל החכמה הזאת לאדם אחד - עדין הוא לא יספיק להגיע לטיפה אחת מן ים חכמת הטבע, חכמת העולם כדור הארץ, מעמקי הים, מערכת השמש, גלקסית שביל החלב שאפילו איננו יודעים כמה כוכבים יש בה, איננו יודעים כמה גאלקסיות יש ובודאי איננו יודעים מה שם לכל כוכב ומה מטרתו ואיך הוא מורכב וכו'.
הריחוק לא עושה את זה פחות חכם.

כל החכמה הזאת היא רק של הטבע - ומה על מה שמעל הטבע?

לכן קשה לנו להבין את החכמה האלוקית עד תומה. ולהבין איך זה מסתדר עם הידיעה שלנו.

אם נדע!!

נדע את סוד הבריאה.
נדע מהו סוד האדם
נדע את סוד הקשר האלוקי איתנו.

ככל שתעמיק יותר בענין זה - תבין יותר את עצמך ואת היהדות.

כתבות נוספות