שאל את הרב

טלויזיה מקלקלת את אחי

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 04/09/05 02:19 ל באב התשסה

שאלה

שלום לכבוד הרב!

אני בחורה בת 21 ויש לי אח בן 16 שגדל עם כפית של זהב בבית, מה שהוא רוצה הוא מקבל, הוא מבלה רוב יומו מול המחשב ובטלויזיה, אנחנו משפחה דתית, והדרך החיים שלו לא ממש נראית לי, ופעם אחת ישבתי איתו ודיברתי איתו וניסיתי להסביר לו את משמעות הדברים של ישיבה מול הטלויזיה והרעל שהיא מפיצה, בהתחלה הוא ממש הבין אך כעבור זמן זה כמובן נשכח,

הבעיה הגדולה היא אמא שלי, שדיברתי איתה על זה שנוציא את הטליוזיה מהבית היא כמובן לא הסכימה וטענה שהוא בכלל לא רואה טלויזיה, אחר כך ניסיתי שוב להסביר לה שזה ממש משפיע עליו בגיל הזה לראות תמונות לא צנועות בלי צנזור, אז היא הגיעה איתו להסכמה להעביר בפרסומות,

הרב בכל המקרים שדיברתי איתה יפה ובעדינות הרגשתי היא שהיא נפנפה אותי כי בפועל שום שינוי לא קרה.. הידיעה שאחי צופה בדברים לא צנועים שבוודאות משפיעים עליו מכרסמת בי וממש גורמת לי לכעוס על אימי שנראה כי בכלל לא אכפת לה, וזה משפיע על היחסים שלי איתה, (אם הרב שואל איפה האבא בתמונה -אז עדיף שהוא לא יתערב כי הוא לא ממש מעורב)

אני כמובן משתדלת לא לצפות בטלויזיה וזו שבסלון היא נקנתה מכספי ולכן באותם הפעמים שראיתי כי הוא לא מקפיד לצנזר יותר מאוחר הוצאתי אותה מהסלון, אך אימי החזירה אותה שוב, יכולתי כמובן להחזיר אותה, אך איך עלי להתיחס לאימי , אני בשום פנים ואופן לא מוכנה לחיות כך בביתי, ואחי הוא בן הזקונים שלדעתי לאימי אין כבר כח לחנכו ולכן היא לא מקפידה איתו.. הבעיה שזה גורם לי להפחית בערכה של אימי בכך שהיא מאפשרת לדבר חמור כ"כ לקרות בבית, הרב, האם אני צריכה להתעקש שלא תהיה טלויזיה בסלון? (להורים בחדרם יש גם טלויזיה אם קשה להם לוותר)

כי זה ממש פוגע בי ולא מתקבל על דעתי חוסר צניעות שכזו? וברשותך עוד שאלה, מה היחס צריך להיות כלפי האמא?

תשובה

בס"ד

* אמא צריכים לכבד בכל מקרה! אפילו אם היא טועה.

* את יכולה לפעול בחיוך ובתקיפות. אם המכשיר הוא שלך תעבירי אותו לחדר שלך. בשעת דחק אפשר לנתק חלק במכשיר שלא יפעל יותר. רק תעשי כן בשעה שהוא לא בתקע. כמובן. ולא ליד אמא שלך שאולי תקפיד עליך. כל זה אפשרי בגלל שהמכשיר הוא שלך.

* את יכולה לעבוד לגור בנפרד מהורים אבל זאת לא הצעה טובה, רק בדלית ברירה אם רוצים למנוע ויכוחים עקרים.

בהצלחה

כתבות נוספות