שאל את הרב

טיול מעורב

חדשות כיפה הרב בניהו ברונר 14/07/02 18:29 ה באב התשסב

שאלה

כבוד הרב שלום,

בעוד שבועיים אני אמורה לצאת לטיול עם השבט שלי בבני עקיבא, זה טיול סיום לפני שכל אחד יוצא לצבא, ישיבה, מכינה, מדרשה או שירות לאומי. לא היה לי ספק שאני אצא לטיול אבל עכשיו אני מרגישה קצת לא נח לצאת, אומנם הרב של הישוב אישר את הטיול לחלוטין אך רציתי להתייעץ גם איתך.

יש כמה דברים שמפריעים לי: קודם כל עצם העובדה שהטיול הוא מעורב והוא נמשך 3 ימים גורם לי להרגשת אי נוחות מסויימת, גם נעשה הרבה מסלולי מים ונכון שנכנס עם בגדים, אבל יש מקומות שהמים מגיעים עד הראש ויש לי תחושה שיש עם השהות במים בעיה של צניעות, כמו כן המסלולים קשים ולעיתים יש צורך בחצאית קצרה מעל מכנסיים, דבר שאיני מורגלת ללבוש מטעמי צניעות. גם הלינה מהווה בעיה כי אין הפרדה מוחלטת, אנו נלון על דשא של חניון במרחק מה בין הבנות לבנים...

כל אלו מהווים אצלי פחד מחוסר נוחות וחוסר צניעות, בנוסף לכל הקרבה היתרה והטיול במשותף במשך 3 ימים שלמים.

ובכן, כיצד עלי לנהוג? האם לצאת או לא? ואם אצא - כיצד עלי לגרום להרגשה של קדושה ולא של פריצות?

תשובה

ב"ה י"ב מנחם-אב תשס"ב

לאילה שלום!

רב היישוב שלך הוא הפוסק שלך, בהלכה הוא מוגדר כ"מרא דאתרא" רב המקום, ולכן אם הוא אישר את הטיול בודאי שהדבר מותר לצאת לטיול.

לגבי החששות שהעלת בשאלה, כדאי שתגשי לרב ותדברי איתו עליהם, יתכן שההוראה שנתן היא כללית לגבי עצם הטיול, אבל אחרי שישמע את חששותיך ימליץ לך אישית שלא לצאת, או שמהכרותו אותך ימליץ לך לצאת על מנת לעלות את הרגישות לנושא הצניעות בין החבר'ה שמטיילים, ובנושא זה ייתכן שיש לך את היכולת להשפיע בצורה חיובית. עלייך לפנות אליו, או לחילופין לחשוב עם עצמך האם הטיול יקדם אותך מבחינה רוחנית או ח"ו יגרום לנסיגה, אם עלול לגרום לנסיגה אל תצאי, אם תשפיעי בצורה חיובית בודאי שכל המזכה את הרבים אין מביאין לידו עוון, והטיול עשוי לקדם אותך מבחינה רוחנית.

בברכת התורה

בניהו ברונר

צפת

כתבות נוספות