שאל את הרב

חתונה לפני שירות לאומי

חדשות כיפה הרב בניהו ברונר 25/08/02 11:54 יז באלול התשסב

שאלה

שלום!

אני בת שבע עשרה ומתחילה עוד מעט כתה י"ב. יש לי חבר שגדול ממני בשנה שהתגייס לצבא לפני כחודש (מאחר והוא התקבל למשהו שהוא מאד רצה ואם היה דוחה את השירות לא היה בטוח שיוכל לשרת שם). הכרנו במקרה לפני שנה וחצי בערך כשאני הייתי באמצע כתה י' והוא בי"א, ומההתחלה ידענו שאנחנו בקשר ע"מ להתחתן, כי לשנינו היה ברור שקשר סתם ככה אנחנו לא רוצים ואין שום מטרה לזה. אנחנו באמת רוצים להתחתן ובזמן האחרון אנחנו חושבים על זה יותר ברצינות. הוא רוצה שנתחתן כבר כשאני אסיים כתה י"ב, כלומר בעוד שנה בערך. אני רוצה להתחתן איתו ואני רוצה גם לעשות שירות לאומי. השאלה אם זה בכלל אפשרי, ואם זה שאני אצטרך לדאוג לבית שלנו והוא יהיה בצבא יפריע לי להשקיע בשירות הלאומי. השאלה היא גם אם בשירות לאומי תומכים בכלל בבנות נשואות, מבחינת דיור או כסף, כי כמו שאמרתי הוא בצבא, ולכן אי אפשר לבנות על משכורת גבוהה במיוחד.

תודה מראש.

תשובה

ב"ה מוצאי שבת קדש פרשת נצבים וילך תשס"ב

שבוע טוב!

בעקרון ניתן לשרת בשירות לאומי אחרי נישואין, אלא שיש למצוא מקום קרוב לבית, שבו עיקר הפעילות תהיה רק בשעות היום. בודאי שבחורה רוקה יכולה להשקיע יותר בשירות לאומי מאשה נשואה, אבל זו לא סיבה לדחות נישואין, להקים בית בישראל זה גם שירות לאומי.
למיטב ידיעתי בת נשואה בשירות לאומי אינה מקבלת תנאים מיוחדים, לעומת זאת חייל נשוי מקבל משכורת מן הצבא גבוהה יותר עבור משפחתו. תשבו ותעשו חישוב כיצד תוכלו להתקיים בפרק זמן זה.

בהצלחה

בניהו ברונר

צפת

כתבות נוספות