שאל את הרב

חרדי או ציוני או ליטאי או חסיד

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 14/02/02 16:09 ב באדר התשסב

שאלה

יש כמה זרמים ביהדות, ליטאים וחסידים, חרדים ומזרחניקים. במה אני אמור לבחור?

שאלה שמציקה לי כבר הרבה זמן, אני רגיל שכל בעיה שיש לי אני פונה להלכה שתגיד לי מה לעשות, במקרה הזה למי אני אפנה לליטאי או לחסיד?

תשובה

בס"ד

בכל אחד מהקבוצות שציינת יש אמת מסוימת. כל אחד מחזיק בחלק ממצות התורה כיון שכידוע אין מי שיכול לקיים את כולה. אבל בהחלט צריך לדעת שכולה אמת.

הבעיה היא כאשר מישהו חושב שרק הוא מקיים את התורה וכל השאר טועים ואינם מקיימים תורה. כל מי שאומר כן - תתרחק ממנו כרוחק מזרח ממערב.
בכל אחד מהקבוצות יש שולים קיצונים ששכחו שהתורה שייכת לכולם ואומרים שרק הם אמת וכל השאר שקר. אבל ראה מה אומרים ראשי הקבוצה שאתה בודק.

לעצם הענין ראה לקחת מכל אחד את האמת שלו. מהליטאים את לימוד התורה ומהחסידית את אהבת עם ישראל. מהחרדים את הדקדוק במצוות ומהמזרחיקים את אהבת ארץ ישראל.

אני בחרתי ללכת עם כולם והחברה שבה הכי קל ללכת עם כולם בקלות ולא יציקו לך שאתה בקשר עם אחרים, היא המזרחניקים. שם אתה יכול להיות "חבקוק" שזה ביטוי נפוץ ומשמעותו היא "חבד ברסלב קוק" והכוונה כמובן לשילוב של שלושתם.
יש עוד שילובים ובחר לך את הכולל ביותר.

זכור שאי אפשר ללכת באמונה בלי ארץ ישראל שהתורה מלאה ממנה, ואי אפשר בלי עם ישראל שגם בזה התורה מלאה, ואי אפשר בלי התורה עצמה. מוכרחים את שלושתם.

כתבות נוספות