שאל את הרב

חושב כמו חילוני - חי כמו דתי

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 29/10/02 19:54 כג בחשון התשסג

שאלה

שלום לכבוד הרב!

אולי שאלתי תישמע מעט מוזרה.

אך איני יודע אם אני דתי או חילוני, כלומר כלפי חוץ כולם משוכנעים שאני דתי ירא שמים אמיתי - גם מבחינת המידות וגם מבחינת המעשים, הדיבורים וכל הוויתי אומרת דתיות וקדושה מוחצנת.

אך כלפי פנים גם במחשבה - אני חש שאני כל כך הפוך ממה שאני באמת - איני מאמין באופן חי בקב"ה כלומר אולי באופן תאורטי יש אך איני חי את הדברים, כשאף אחד לא רואה איני מתפלל ואיני שומר על אורח חיים יהודי - אני כמובן לא עושה מעשים אסורים כמו לבוא על נשים אך ברמת ההגדרה הפנימית איני חש שאני דתי!!!

האם להמשיך בחיים ה"כפולים" הללו שאולי מטרתם לשמור על כבוד ההורים וחברים, אך מצד שני היא גם גורמת להתפתחות תחושת דחייה וניכור מהיהדות יותר ויותר ... או פשוט להיות אדם אמיתי להוריד גם את הסמנים החיצוניים ולהודיע לכולם - כזה אני!!!! תחליטו אם לקבל אותי או לא.

איני יודע אם שאלה כזו ראויה לתשובה בכלל, אך אודה לרב על כל מענה שהוא..

הסוכן הכפול

תשובה

בס"ד


חותמו של הקב"ה הוא "אמת" ובודאי שאסור לאדם לחיות בשקר.

חס ושלום.

אסור לחיות כמו סוכן כפול.
אסור לאדם לרמות את עצמו ואת הסביבה.
אסור לחיות בשקר.

אלוקים הוא "אמת" והוא דורש מאיתנו "חיי אמת".
זה נכון שאנחנו חיים בעולם שחיים בו לפעמים בחיצוניות של שקר "עלמא דשקרא" אבל אנחנו צריכים לדעת את ה"אמת" ולחתור אליה בכל כוחנו.

אם ברור לך לחלוטין שאלוקים אינו אמת, שהתורה אינה אמת, שהיהדות אינה אמת. אם ברור לך לחלוטין שכל מה שאנחנו עושים בארץ ישראל הוא שקר, שעם ישראל לדורותיו שיקר על העולם כולו שקר גס - אל תמשיך את השקר!! אל תעשה שקר בנפשך!

אם אני קורא נכון בין השורות של מכתבך - הדברים הללו לא כל כך ברורים לך.

כיון שאתה רוצה לפעול על פי האמת, אתה חייב לוודא שאתה לא הולך לפעול על פי תחושות עמוקות שלובשות בגדי הגיון. אתה חייב לעמוד על שורשן של התחושות המקננות בך, לראות שאין בהם יסוד חיצוני. שהכל הוא רק מחשבות אמת.

המחשבות שאתה מתאר בשאלתך בודאי לא באו ביום אחד, זה בודאי מקנן בך הרבה זמן ורק עכשיו זה בא לידי ביטוי. בדוק מאיפה זה מתחיל? הבדיקה הזו לא נועדה לעבודת מחקר, זה נועד כדי לעמוד על שורש המחשבות בנפש שלך. מאיפה זה בא? מנין הכפילות הזו?

חשוב מאוד לא לפעול בפזיזות. קח לך פסק זמן שבו תתבונן בדברים לעומקם. דבר עליהם אך ורק עם אנשים שאתה מאמין בהם שהם "אנשי אמת".
אנשים עמוקים שמדברים בשפתך.
אנשים שישמעו את שאלותיך ותחושותיך ויתייחסו אליהם ברצינות, באמיתיות, באופן היותר נכון שיש. אנשים שיעזרו לך להגיע לחקר האמת.

סוף סוף אתה הולך לקבוע לא רק את גורל חייך – אתה הולך לקבוע את גורל בת זוגתך וילדיכם העתידיים. הדבר הזה הוא כל כך רציני שהוא מחייב את ההתייחסות הכי רצינית שאתה מסוגל להפיק מעצמך.

אם ח"ו תמשיך להיות "סוכן כפול" – אתה תגדל דור של "סוכנים כפולים".
אם תזנח את דרך היהדות ותכיר בטעות בעוד עשרים שנה – לא תוכל להחזיר את הגלגל אחורה. אולי אתה תוכל לחזור לאלוקים, אבל ילדיך כבר יפעלו בכוחות עצמם מהמקום שבו הצבת אותם. רק נס או פעולה מיוחדת שתבוא מהם תוכל להחזיר אותם לאלוקים.

לכן, קח לך פסק זמן של שקט, העלה על הכתב את כל הספקות שלך, בלי כחל וסרק. את כל מה שיש לך, אבל רק את האמת, כתוב ומחק עד שתוציא מתחת ידיך את מה שאתה חושב באמת. אתה יכול לישון על המכתב הזה כמה וכמה לילות. עד שתעצב לך מסמך האמונות שלך.

האם אתה מאמין באלוקים או שהעולם נוצר במקרה? כל החי, כל הצומח, כל הדומם. האטומים אלקטרונים ופרוטונים. כל החכמה הגדולה שבכל אטום ואטום כל החכמה הגדולה שבכל תא ותא. כל החכמה הגדולה שבכל היקום. כל האין סוף?

האם אתה מאמין שיש בתורה משהו אלוקי? שיש בה ידיעת אלוקים שהקדימה את כל העמים הגדולים ביותר מאלף שנה. תורה שידעה להגדיר את משפטי הצדק מאות רבות של שנים לפני שרוב העולם לא ידע כלל איך מנהלים משפט.

האם מסלול החיים של עם ישראל הוא מקרה? האם כל מה שקורה איתנו הוא סתמי? האם יש חוקיות בהיסטוריה שלנו – חוקיות שכתובה בתורה, או שהיא מתגלגלת לפי הרוח הנושבת? אולי יש כאן יד אלוקים?. האם התגשמות חזון הנביאים מלפני אלפים שנה ויותר היא סתם, מעשה ידי אדם, או שאלוקים מוביל אותנו קדימה כל הזמן?

שמע!!!
אל תתן לזמן להמשך. עצור היום ושאל את עצמך את כל השאלות שמציקות לך. אל תתן לשום שאלה להתחבא תחת השטיח. שים הכל על השולחן. הכל, הכל, הכל. פרוס הכל על שולחן ותתחיל לסגור משבצות. תוכל לגלוש כאן באתר באגף שאלות האמונה שמא ואולי תמצא כאן משהו שישיב את נפשך. אם כן. סגור משבצת. כשאתה סוגר משהו – סגור אותו עד הסוף!! אל תפתח שנית עד שתגמור את כל התשבץ.

כך תוכל להתקדם במסלול בטוח.

בהצלחה.

*****************************
אם תבקש משהו - מוכן לעזור.
*****************************




כתבות נוספות