שאל את הרב

חובותיה של אשה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 11/08/02 11:13 ג באלול התשסב

שאלה

שלום לך,

בחודשים האחרונים אני מתקרבת לדת ואני מאושרת.

אני התחלתי לשמור שבת, להדליק נרות, לשמור על צניעות, לאמר "מודה אני", ללמד את הילדים כפי יכולתי, לקרוא כל חומר שנקרא בדרכי ולקרוא את כל התשובות שאתם נותנים!

קראתי ספר לגבי תפילות ומנהגים, שאלתי היא מה היא חובתה של האשה, במיוחד אם יש לה מספר ילדים קטנים. אודה על תשובתך ואולי תוכל לציין גם מקורות נוספים מהם אוכל ללמוד.

תשובה

בס"ד

כשהקב"ה מספר על "שיקוליו" למה הוא בוחר באברהם להיות "ידידו" ולמה הוא משתף את אברהם בהחלטות שלו. הוא כותב בתורה "כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו וביתו אחריו ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט".

חינוך ילדים והנהגת הבית.

לכן חינוך הילדים ובני הבית תופס מקום כל כך חשוב עד שבקריאת שמע אנחנו מזכירים את זה כמה פעמים "ושננתם לבניך ודברת בם". "ולמדתם אותם את בניכם לדבר בם" וכו' כי זה העיקר החשוב. גם לקיום עם ישראל וגם לנו.

בקיצור המשימה הראשונה במעלה שלך היא מה שאת עושה. חינוך הילדים
למידות טובות.
לקיום מצוות מודרג. כל ילד לפי גילו, הבנתו וכוחו.
ללמד אותם על תורה ויהדות כפי הבנתם, סיפורי צדיקים והרבה אהבה וחום.
וכו'

לגבי פירוט המצוות.
נשים אסורות בכל האיסורים שגברים אסורים בהם.
נשים חייבות בכל המצוות שאינן קשורות לזמן מסוים. צריך ללמוד הרבה כדי לדעת מה הדברים, והדרך שאת לומדת ונוהגת בה נראית לי נכונה.

הייתי מוסיף לזה גם שיעורי תורה בזהירות מחויבת - דהיינו לבדוק היטב מי מעביר\מעבירה שיעור. שיעבירו תורה נקיה ולא יוסיפו משלהם משהו. חכמינו אומרים שהמלמד תורה צריך להיות נקי כמו "מלאך ה' צבאות". וכשאת בוחרת ממי ללמוד הזהרי מאוד לא להסתכל על חיצוניות אלא על היות האדם מלאך. וקצת יותר.

בהצלחה

כתבות נוספות