שאל את הרב

חדר כושר מעורב

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 12/08/03 05:37 יד באב התשסג

שאלה

שלום כבוד הרב קוראים לי נופר ורציתי לשאול אותך שאלה.

אני הולכת לחדר כושר בצפת ובהתחלה הייתי הולכת לשעות שזה לנשים בלבד אבל כשראיתי שהאחראים נמצאים שם גם ככה כי אין מישהו אחר שישגיח אז התאמנתי עם חצאית ואז חשבתי שאם ככה אני יכולה להתאמן גם במעורב כי השעות של הנשים בלבד מוגבלות. ואני כבר מתאמנת במעורב אבל אני לא יודעת אם זה בסדר אז אם תאמר לי שזה ממש אסור בעז"ה אני לא אלך למעורב, או שפשוט יש דברים שאני צריכה להקפיד עליהם. הרב אני חושבת שאולי אתה חושב שזו שאלה לא חשובה ושמלכתחילה אני לא צריכה להכנס לזה אבל מאוד חשוב לי ללכת לחדר כושר.

תשובה

בס"ד

בחדר כושר צריך לראות לא רק איך את לבושה אלא גם איך לבושות אחרות ואיזו אוירה יש שם. כמו שאת מבינה שאין ללכת לחוף הים המעורב למרות שאת לבושה צנוע כיון שהמקום אינו מקום של צניעות כך צריך לראות אם המקום שאת נמצאת בו הוא מקום של צניעות או חוסר צניעות.

אינני מכיר חדרי כושר ולכן אינני רוצה לומר אסור באופן כל כך ברור. אבל נראה לי שזה לא כל כך צנוע כיוון שמתאמנים ומדגישים את הגוף ואת חיטובו. ויש שם נשים שלבושות בבגדים לא צנועים, וזה לא נראה לי מקום מתאים לך להיות בו.

ומה ששאלת על המאמנים שנמצאים שם זה לא דומה כיון שהם כמו "מצילים" בבריכה שטרודים בעבודתם. ואע"פ שהם לא ממש טרודים כמו מצילים שלחוצים בגלל סכנת טביעה של הרוחצים. אעפ"כ ניתן להקל קצת כיון שזה עבודתם.

בהצלחה

כתבות נוספות