שאל את הרב

חברות עם בן בגיל 12, בשר וחלב

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/03/02 13:33 יא בניסן התשסב

שאלה

1. אני לא מבינה מה הבעיה שיהיה לי חבר בגיל 12, אמנם אני ילדה קטנה אבל אני בסך הכל מדברת איתו או מתקשרת אליו ולא שום דבר אחר.

2. זה נכון שאסור לדבר עם בנים? למה? מה כבר עושים?

3. זה לא כל כך קשור אבל אני אכלתי בטעות בשר ואחרי שעתיים הלכתי לפיקניק, ובפקניק היה סלט כזה שהיה בו גבינה

ואני אכלתי בטעות עגבניה שהייתה בתוך הסלט! מה אני צריכה לעשות?

(ברור שהפסקתי לאכול בשניה שנזכרתי) !

תודה רבה ואשמח אם תענה על שאלותי

תשובה

שלום לך,
בת 12 אולי נקראת ע"י אמא ילדה קטנה, אך בהלכה את נקראת כבר 'גדולה'. אני מקווה שבהרבה מובנים את מרגישה כך, ושאת נהנית מגדילתך.
עכשיו לשאלותייך (מהסוף להתחלה):
3. כשגילית שאת עדיין בשרית הפסקת לאכול את הסלט שהיה מטובל עם גבינה – וזה בדיוק מה שהיית אמורה לעשות. יישר כח. אין צורך לעשות דבר נוסף אלא להיזהר בעתיד.
2. בנים הם לא טורפי –אדם, וגם בנות לא. יש הרבה מאוד בנים מקסימים ומצוינים וכו', וזה נכון גם לגבי בנות. מה שאסור הוא עירוב המינים. אנחנו מבינים שאסור עירוב בשר וחלב (בשאלה הקודמת) כי זה איסור תורה, ומעין זה האיסור של חברה מעורבת. ודאי שיש לזה סיבות, אך האיסור קיים. לכן ראוי לא להרבות לדבר עם בנים. ודאי שחברות של בן עם בת אינה מתאימה לרוח התורה. אנחנו יכולים לנסות קצת להבין את סיבת האיסור. קשר הנישואים הוא אחד הדברים החשובים ביותר בחיי האדם. נכון שיש לך הרבה שנים עד לנישואין, אבל דבר כזה חשוב צריך השקעה אפילו כמה שנים מראש. כשתחליטי בע"ה על בן זוג תוכלי להשקיע בקשר אתו בצורה חיובית. כל קשר עם בן (בין אם הוא יבוא בחשבון של בן זוג ובין אם לא) – יחליש את העצמה הרגשית של הקשר שעתיד להיות לך עם בן זוגך.
אם תרצי לקרוא יותר על כך, תוכלי לעיין בתשובות שבאתר בנושאי צניעות, חברה מעורבת וכו'- http://kipa.co.il/noar/N_ask_list.asp?cat=4, ויש גם ספר של הרבנית נריה – "טל נעורים".
כל טוב ובהצלחה
רחל, חברים מקשיבים

כתבות נוספות