שאל את הרב

חברות בגיל צעיר..

חדשות כיפה הרב דוד סתיו 15/05/02 15:42 ד בסיון התשסב

שאלה

שלום,יש לי חבר כבר כמעת שנה הלומד בישיבת הסדר שיעור א אני בת גילו.אני מאוד מתלבטת בהמשך הקשר שלנו משום ששניינו נמצאים בשלב של בניה עצמית.והקשר הזה בנתיים אינו יכול להוביל לחתונה משום ששניינו צעירים ולא בשלים לכך עדיין.כמו כן ישנם המון שאלות הלכתיות העולות ובזמן האחרון זה ניהיה יותר קשה להקפיד על איסורים מסוימים..אנו מודעים לעובדה שחברות זו אסורה אך כל מכרינו אומרים שאני היחידה שמחזקת אותו..כמו כן למה עלי להיפרד ממישהו שיודעת שהייתי רוצה להקים איתו בע"ה בית בישראל?האם אין פה "פיספוס"?או שמא להפך אנו מפספסים את הסיכוי שלנו להיות יחד בע"ה?תודה..

תשובה

בס"ד

לרות שלום,

שאלתך שמעסיקה אותנו רבות כל כך בדורנו, היא מהשאלות היותר קשות. מצד אחד אכן חברות זו כמו שאת מציגה אותה, היא ביסודה חיובית ונועדה להוביל לבניין בית. מצד שני, היא אינה בשלה ושלמה, שהרי אתם בשלבים כל כך ראשונים של התפתחות אישית, ולכן כל כך הרבה דברים יכולים עדין לקרות ביניכם ולכם.

נתחיל מהדברים הברורים – אם אכן אתם נכשלים באיסורים כמו "ייחוד" או "נגיעה", הרי שאין לזה הצדקה כלשהי, וחברות זו צריכה להיפסק מיד. שום אהבה וטענת סיוע הדדי, לא יכולים להצדיק עבירה על איסורי חכמים או איסורי תורה. יחד עם זאת, אם אכן אתם מרגישים שהקשר הולך ומתחזק, ומחמת עומקו נוצרים הקשיים שהוזכרו, יכול להיות שיש צורך להנמיך את עוצמת הקשר, להיפגש לעתים רחוקות יותר, ואולי לנתק את הקשר לזמן מוגדר, על מנת שתוכלו לשוב ולהצמיחו מחדש בבריאות ובצורה מושלמת.

טוב תעשו אם תתייעצו עם רב או מדריך הקרוב אליכם, שיוכל לסייע בצורה ממוקדת יותר.

בברכה, הרב דוד סתיו

כתבות נוספות