שאל את הרב

הסברה על הנזק שביחסי מין בין גרושים

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 20/06/02 03:31 י בתמוז התשסב

שאלה

כבוד הרב שלום וכט"ס

קרובת משפחה שלי הינה גרושה מס' שנים. לשמחתנו לאחר תקופה ארוכה של "יובש" או אכזבות, מצאה לדבריה את בחיר ליבה. כעת מאחר ובכוונתה להנשא לו, וגם הוא כמובן החליט שברצונו לשאתה, הם נפלו ברשת היצה"ר והחליטו להקדים את שראוי להיות מאוחר. (ייתכן שהיא גם טובלת). אנו בני משפחתה איננו יודעים כיצד לגשת לנושא. האם לפנות בתביעה, הסברה, איום וכדו' ובעיקר כיצד להסביר את הנזק שבקיום יחסי מין ללא נישואין???

נודה לך על תשובתך המהירה והמעירה.

תשובה

בס"ד

הבעיה העיקרית היא בכך שבחיר ליבה לא כל כך יתאמץ לשאת אותה אחרי שהיא נותנת לו את העיקר.

יש עוד בעיה בכך שהם מתרגלים למשהו לא טוב. אדם חושב שביכולתו לשנות הרגלים בהרף עין. הוא לא יודע שההרגל נעשה כמו טבע וקשה לעוקרו בכוח רב. ככל שמתמידים בהרגל רע - יותר ויותר קשה לעוקרו עד שיש שלב שאפילו ה' מקשה את ליבו ואין לו שום סיכוי.

היא והוא מתרגלים לעבור על איסור - אם לא טובלת עכשיו - יהיה לה אחר כך קשה שבעתיים לחיות בטהרה. סוף סוף גם בחיי הנישואים יש נסיונות לא קלים - ואפילו אם טובלת - הם מתרגלים לקיים יחסים אסורים וחיים שלא ברכה ובלי קדושה.

זה יהיה קשה לדבר עימהם עכשיו אחרי שנפלו בחטא. זה כבר נעשה להם כהיתר.

אם הם מרגישים לא שלמים עם עצמם ואולי מרגישים ריקנות או יותר מזה - איני יודע. אם כן והם רוצים לתקן. הם צריכים להמנע מכך עד החתונה.
במיוחד היא, שהיא קרובתך, צריכה להבין שהיא יורה לעצמה ברגלים. כך היא לא תשיג אותו. להפך.

אתם בני המשפחה צריכים לבוא מהכיון שלה ורק אדם מהמשפחה שהוא אוהב שלה והיא יודעת ומדברת איתו כאחד שרוצה בטובתה יבוא ויאמר לה את הטיעונים הללו וטיעונים אחרים בכיון זה. טיעונים שמדברים מהכיון שלה. והם אמיתים.

אל תבואו מהכיון של "נציגי הקב"ה" לא כל אחד זכאי לדבר בשמו. כשמדברים בשמו מיד עולה התשובה המתבקשת "טול קורה מבין עיניך" לפני שאתה מטיף לי. לפעמים זה מעורר כעס.

היום קל יותר לדבר "בשמו של הטוב" הניכר ולהאיר אותו. אחרי שנפתחות הלבבות הקב"ה נכנס באופן טיבעי לתמונה בלי שום כעס.

אחר כך כולם מודים להקב"ה על ה"עצה" הנכונה שנתן לנו.

בהצלחה

כתבות נוספות