שאל את הרב

המפונים מקבלים כסף טוב

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 31/08/05 00:22 כו באב התשסה

שאלה

לכבוד הרב שלום

ברור שהגירוש הוא חטא. הדתיים טוענים שצריך לתרום ולסייע כלכלית למפונים. האים באמת ניזוקו המפונים כלכלית,פרט לחקלאים?

בחדשות נאמר שכל המורים יקבלו משכורת ,גם אם לא תמצא להם עבודה, ובעיתון נכתב שכל משפחה תקבל 450,000 דולר.

שאלתי היא בשל נגע השחיתות הממונית שפשה בכל. למשל, משפחה שבה מת אדם מטרור ערבי מקבלת פיצויים של מאות אלפי דולרים מהמדינה ,גם כשהנפטר היה בן ולא אחד ההורים (מכתבה רצינית בנושא).

אמנם, בשל חטאי הכלל לעיתים אנשים מתים, אולם לדעתי ההגיון שהמדינה (כספי הציבור) תשלם פיצוי על טרור ערבי הוא חולני והינו חלק מהשחיתות שמפילה את המדינה כלכלית.

בתודה

תשובה

בס"ד

שלום

באמת שמעתי בזמן האחרון "חרטה" בכל התקשורת השונים על ההזדהות הרגעית שהיתה להם עם הכאב של המגורשים. הם התחילו לומר שכל הדמעות היו הצגה. שהמתנחלים השתמשו בספרי התורה ובבתי הכנסת כחלק מהצגה שתכליתה לסחוט את הציבור כלכלית ורגשית.
הם החלו ללגלג על הדמעות ועל הכאב והצער שלדעתם הוא מזויף וכו´.

אני מאוד מקווה שאת מבינה שהרשעות הזו רק עולה על הרשעות של הגירוש בעצמו. תתארי לעצמך את האמא שבנה נהיה חרש בעקבות השימוש בדיסות של "רמדיה" - שמעתי אותה פעם אומרת שהרבה אנשים אומרים לה שהפיצויים שהיא עתידה לקבל על הנזק שנעשה לבן שלה הם גבוהים והם כבר מתענינים איפה היא תשקיע את כספה. את לבד מבינה שהם צריכים להיות רשעים גמורים. לרקוד לה על הכאב הכל כך נורא ואיום.

וכיוון שהיו כאלה שהתיחסו כך לאותה גברת ודברי עלולים להשמע לא ברורים. אשאל אותך האם אמא ששכלה את בנה בצבא ומקבלת הקלות כלכליות מהמדינה - האם היא ראויה לקנאה ולאמירות מסוג זה שכתבת בשאלתך?

איזה הרגשה נוראה תהיה לאמא שכולה לשמוע "מה את בוכה? קיבלת מהמדינה וולו? מה את בוכה קיבלת הטבות? ובכלל דאגו לבן שלך לקבר יפה?".

ההערות על הכסף שהמגורשים יקבלו (?) זה נשמע בערך כך!!
נכון שהיה לך בית והיית עובד והיה לך מעמד וכבוד וקהילה.
נכון שהיה לך רכוש ועכשיו הוא ארוז באיזה מכולה.
נכון שבזזו חלק מהמכולות ואתה חרד על רכושך.
נכון שגררו אותך מהבית שלך וגם את האשה והילדים.
נכון שאתה לא יודע איפה תשלח מחר את הילדים ללמוד.
נכון שכל סדר החיים שלך השתבש.
אבל יש לך בחשבון בנק כסף.
כסף שלנו.
כסף שלקחו לנו.
כסף של עניים.
כסף של עיירות פיתוח.
כסף של שכבות נחשלות.
אז מה אתה בוכה?

אוריטל!!

השחיתות היא להרוס לבן אדם את החיים ואחר כך גם לצחוק עליו. לראות אותו בוכה וללגלג על כאבו. לראות אותו משתדל למנוע מלחמת אחים ולומר שהוא חלש. זו השחיתות הרוחנית שמנסים להאכיל אותנו בה במנות גדושות. כל כלי התקשורת בבת אחת בצורה מזומנת. האם מישהו מנחה אותם?

מי?

כתבות נוספות