שאל את הרב

היה לא תהיה - בעד ונגד

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 01/09/05 16:31 כז באב התשסה

שאלה

בס"ד

שלום לכבוד הרב שליט"א

גרתי במשך שנה וחצי בגן אור עד הגירוש ויש לי אמונת חכמים די חזקה וקצת קשה לי להבין את האימרה של הי'ה לא תהי'ה כי בהתחלה שמעתי הסברים שזו תפילה ובקשה אבל כשהרב הי'ה שבת בגן אור הוא אמר שהוא לא יכול להבטיח אבל אבא מתעקש שלא י'הי'ה ואבא לא מתעקש סתם ונתן את הדוגמא של אדם שיש לו מינוס בבנק ואדם שיש לו פלוס ושמעתי שהרב אמר לאנשים למכור בירושלים ולקנות בגוש ואנשים ששאלו אם לבנות והשקיעו הרבה כספים ועכשיו רוחם נפלה במקצת וגם הרב אברג'ל שליט"א אמר שאם תהי'ה התנתקות לא לקרוא לו הרב אלא יורם ואני לא מבין איך אני אמור להתי'יחס לאמירות הללו כדי שאמונת החכמים שלי לא תפגע

אודה מאוד לרב אם יוכל לעשות לי סדר בדברים

תשובה

בס"ד

למרות שאבא אמר פעמים רבות שאמירה זו אינה הבטחה. ולמרות שהוא גם נתן הדרכות מעשיות מתי ואיך לארוז ואיך לפנות קברים. עם זאת הוא האמין כי הקב"ה ישמע את תפילתינו. והוא גם הדריך את הרבנים להאבק מתוך אמונה בנצחון.

לדעתי זו היתה דרך משולבת. גם הדרכה של אמונה חזקה "בטחתי בישועתך" אמונה נחושה כי רק כך אפשר להאבק. אמונה נחושה שלנו באלוקים. אמונה שגוררת מעשים של "מאמין וזורע". אמונה שבגללה לא אורזים עד הרגע האחרון. (לא שמעתי מעולם שהוא אמר למכור דירות ולבנות בגוש קטיף. טוב שאתה אומר שזו רק שמועה לא מבוססת, כי אני שמעתי מי ששואל את הרב וקיבל תשובה לא למכור דירה כדי לבנות בגוש קטיף).

הרב אמר שמי שלא אורז נוהג במידת חסידות וכך ראוי לנהוג. יש לזה ערך גדול. כי מי שאורז את חפציו לא יכול להאבק על ביתו. אע"פ שבסוף נכשלנו במאבק הזה. עם זאת האם בגלל זה כל המאבק היה טעות?
האם אנחנו מקפלים את הדגלים ולא מנסית לנצח את המערכה?

נכון שהפסדנו בקרב, אבל לא הפסדנו את המערכה!!

דע לך כי אם היינו אורזים ביום הראשון מתוך "ראליות" - לא היה מאבק.
זה היה מוריד את הרוח ואת האמונה. והגרוע מכל זה היה אות ודרך לגירושים אחרים. גם היום יש חושבים שהמאבק לא היה נחוש מידי. והוא סימן רע למי שרוצה לגרש אותנו מיהודה ושומרון.
תתאר לך איך זה היה נראה בלי "היה לא תהיה"?

הרב אמר כי מי שמוכן לסכן את רכושו למען המאבק על ארץ ישראל - הוא חסיד!!! לא טיפש חלילה. רק חסיד שהרכוש הוא לא עיקר חייו. והמציאות הוכיחה כי אנשי גוש קטיף היו חסידים ברובם הגדול. והמציאות גם הוכיחה שהם לא נזוקו. בסופו של דבר התעוררו ניצוצות של חסד אצל פקידי השלטון המושחת, והוא נתן להם רשות לארוז למרות שהפקודה היתה אחרת.

אנחנו גם היום מתעקשים שהיה לא תהיה. ואע"פ שהפלשתינאים הפראים מחריבים ושורפים היום את בתי הכנסת - אנחנו מאמינים שנחזור לשם ביום מן הימים ונבנה את הכל מחדש.

זכור כי תשע עשרה שנה היינו מחוץ לעיר העתיקה של ירושלים ולא ויתרנו וחזרנו. אלף תשע מאות שנה היינו מחוץ לארצינו - לא ויתרנו וחזרנו. וגם לנוה דקלים עוד נחזור במהרה בימינו.

לשנה הבאה בנוה דקלים!!
לשנה הבאה במורג!!
לשנה הבאה בשליו!!
לשנה הבאה בגן אור!!
לשנה הבאה בגדיד!!
לשנה הבאה בעצמונה!!
לשנה הבאה בכפר דרום!!
לשנה הבאה בפאת שדה!!
לשנה הבאה בבדולח!!
לשנה הבאה ברפיח ים!!
לשנה הבאה בשירת הים!!
לשנה הבאה בנצרים!!
לשנה הבאה בניסנית!!
לשנה הבאה בנצר חזני!!
לשנה הבאה בקטיף!!
לשנה הבאה באלי סיני!!
לשנה הבאה בחומש!!
לשנה הבאה בשא נור!!
לשנה הבאה בגנים!!
לשנה הבאה בכדים!!
לשנה הבאה בירושלים הבנויה!!
לשנה הבאה בבית המקדש!!

אמן!




כתבות נוספות