שאל את הרב

החלטנו, מה עכשיו?

חדשות כיפה הרב שי פירון 10/02/02 06:26 כח בשבט התשסב

שאלה

שלום, כבוד הרב.

השאלה שלי נוגעת לתהליך שאחרי ההחלטה של בני הזוג שהם רוצים להתחתן- מה בעצם התהליך שצריך לעבור לאחר שמחליטים- איך הולך כל הנושא של שידוכין, או מה שאנו קוראים לו בימינו אירוסין, מה עושים בהם, איך עושים וכו'?

בתודה מראש,

ציון

תשובה

ב"ה

ציון!

יופי שהחלטתם. עכשיו מתחיל תהליך משמעותי אותו יש לחלק לשני חלקים. האחד הינו טקסי. אין בו משמעויות הלכתיות. מה שאנו קוראים לו אירוסין בימינו אינו דומה כלל לאירוסין של תורה - אותם אנו עורכים מתחת לחופה. המפגש בין המשפחות ועד להכרות והכרזה משותפת אך בה בעת לסיכומים מעשיים לקראת החתונה.
יש שנהגו למלא שטר תנאים (אותו ניתן לרכוש בחנויות בבני ברק וי - ם ) שטר זה מעגן את ההתחייבויות בין המשפחות השונות. אאומנם, בראיה ראשונית נראה כאילו יש כאן מחוייבות כלכלית, ולא היא. מדובר במהות של מחוייבות פנימית.
ישנן מנהגים שונים ביחס למתנות אותם נותנים המשודכים האחד לשני. כדאי שתעיין בספר הנישואין כהלכתן, ועוד. טקסים נוספים, כגון שבירת צלחת בזמן מסיבת האירוסין וכו' תוכל למצוא בפירוט - שם.
כל אלה, כאמור, שייכים לצד הטקסי של האירוסין. אולם במקביל מתחיל תהליך עמוק ומשמעותי בו עליכם להתכונן לחתונה. עליכם לבחור במדריך שיכין אתכם לחתונה. חשוב שלא יהיה זה מי שיעסוק רק בהלכות הנוגעות למשפחה אלא יעסוק במשמעויות הרוחניות של מוסג המשפחה. חשוב שיהיה זה מי שתרגישו נח להפתח בפניו ולשאול אותו שאלות.

כדאי שתקבעו לכם לימוד משותף בספרים הנוגעים לענייני משפחה. כמו גם לימוד פרטי המהווה תשתית ראויה לבנין הבית.

השתדלו שלא לשקוע בתקופה זו רק בצדדים הטכניים של כמות המשתתפים בחתונה, וכו'.

בברכה,
ותזכו לבנות בית ...

שי

כתבות נוספות