שאל את הרב

הופעה בטלוויזיה בשבת

חדשות כיפה הרב דוד סתיו 13/10/02 12:57 ז בחשון התשסג

שאלה

בס"ד

לכבוד הרב סתיו, שלום רב.

הנני כותב עבודה במסגרת קורס אוניברסיטאי ששמו 'הלכה וחילון'. נושא העבודה שבחרתי הנו 'בין דתיים לטלוויזיה בשבת- בעקבות בג"צ מצפה כרמים'. זו עבודה בינתחומית העוסקת בהיבטים שונים של סוגיית יחסי הדתיים והתקשורת: מבחינה משפטית (ניתוח פסק הדין שהתיר שידורה של תוכנית בה רואיינו צעירים ממצפה כרמים ועתירתם שלא לשדר את התוכנית בשבת נדחתה), מבחינה הלכתית (השידור בשבת, התייחסות ההלכה לטלוויזיה ולתקשורת בכלל, שיתוף פעולה עם חילול שבת: האם יש טעם להתיר- שאלת האלטרנטיבה, שידור תוכניות פ"ש וכיו"ב), מבחינה ציבורית: תגובות, חלקן מפתיעות לפסק-הדין, התייחסות קבוצות שונות בחברה הישראלית לתקשורת ולאנשיה וכן הפן התקשורתי: בי"ס דתיים לתקשורת, כניסת דתיים לתקשורת, המתח בין הלכה ואוטוסטרדת המידע וכו'.

אני נמצא על סף הגשתה של העבודה ואני מאמין כי מרבית החומר הרלבנטי והמעניין נמצא בידי. שילבתי בעבודה גם את תשובותיו של הרב במדור "שו"ת השידור", 'צולם ביום חול, שודר בשבת' וביחס לצריכת תקשורת במוצ"ש.

עם זאת, במהלך חיפושי אחר חומר נוסף, נתקלתי בתשובתו של הרב שרלו באתר 'מורשת' (מיום כ"ט בטבת תשס"ב), בו הוא כותב כי הרב מכין מאמר בנושא הופעה בטלוויזיה בשבת (שאיני יודע אם הוא כבר פורסם במקום כלשהו), מאמר שודאי יתרום רבות לעבודתי.

במידה והדבר אפשרי, אודה לרב על הפנייתי למאמר זה ולמקורות ההלכתיים המתאימים.

אשמח, באם הרב יבקש זאת, לשלוח את עבודתי אליו, עם הגשתה הקרובה.

בכבוד רב ובתודה,

אריאל רוזנברג

תשובה

שלום רב
לצערי המאמר לא מגובש ועל כן לא אומל להעבירו אליך.

כתבות נוספות