שאל את הרב

הדרכה עם צוות מעורב

חדשות כיפה הרב שי פירון 14/03/02 14:54 א בניסן התשסב

שאלה

בס"ד.

לכבוד כבוד הרב שלום.

אני מדריכה בבנ"ע, בסניף מעורב לצערי. אני שמחה שנכנסתי להדרכה, כי אני מרגישה שיש לי מה לתת, אך אני ממש בבעיה עם זה שזה סניף מעורב.

כתוצאה מזה שצוות ההדרכה מעורב, וכל הזמן ביחד, יוצא לי להיות הרבה עם בנים, וזה מאד מפריע לי. שהרי איני יכולה לדבר איתם, כיון שיש בזה בעיה הלכתית, אך איני יכולה שלא לדבר איתם, כי יש את ענייני הסניף, וכן הם מדברים איתי, ואני חוששת להעליב אותם אם אענה בצורה לא יפה. זה כבר קרה לי בעבר, שניסיתי להשתמט משיחה, ועקב כך, הוא רק ניסה להתקרב יותר.

מה לעשות??

בעיה נוספת שיש לי- היא סעודה משותפת של המדריכים. האם זה אסור הלכתית? או רעיונית? מה הבעיות בכך? ואיך אפשר לפותרן?

אודה לך מאד אם תענה לי.

בתודה מראש.

תשובה

ב"ה

טלי,
שלומות!

אין לי ספק שאת עושה חיל. אין לי ספק שאת רואה ערך גדול בהדרכה אחרת לא היית עושה זאת. אבל עלייך להבין שאם החלטת לעשות זאת, עלייך לעשות זאת כמו שצריך. ועבודת צוות היא אחת מהדרכים החשובות להצלחת מערך ההדרכה.אוירה טובה בין המדריכים - גם היא תנאי להצלחה.שאלות על עצם השיחה עם בנים יש לשאול ל פ נ י שנכנסים להדרכה.
לא צריך לפחד משיחה עניינית וישירה גם אם יש בה רגע של חיוך וצחוק. השאלה היא מה האוירה הכללית. אם בחרת להיות מדריכה את צריכה לשוחח עם המדריכים!
לא על מה שלא צריך, ולא בנושאים אישיים ואינטימיים - אבל לשוחח! זה חלק מההדרכה!
האם את מדברת עם הבנים בשבט אותו את מדריכה?
ודאי!

ובכלל, צריך שמי שמקפיד על ההלכה ורואה עצמו כאיש תורני יצטייר כנורמאלי רגוע ולא עצבני שמא ישוחח עם בן כזה או אחר. תוכלי לתרום רבות לצניעות בסניף אם תלווי את תפיסתך הרוחנית ברוגע, במתינות ובנעימות.
אין לך ממה לפחד! את חזקה! את איתנה בדרכך! הדבר היחיד שיכול לקרוא משיחות כאלה הוא שתשפיעי טוב על צוות ההדרכה....

לכי בכוחך זה!

שי

כתבות נוספות