שאל את הרב

הארי פוטר - האם יש בו ממש?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 29/09/03 02:52 ג בתשרי התשסד

שאלה

כבוד הרב

יש לי ילד בן 14 שמאוד אוהב את הספרים של הארי פוטר. כשראיתי שהוא וחבריו כל כך אוהבים את זה נכנסתי לראות מה הוא רואה וגם אני ראיתי את הסרטים, וראיתי שזה למעשה כשפים שמוזכרים בתורה וכד'.

כשראיתי את הסרט הראשון הוא על "אבן החכמים" זאת האבן שמיצרת נוזל שנקרא "שיקוי החיים". מיד נזכרתי בפסוק "והחכמה תחיה בעליה" כשראיתי את שאר הסרט וכל הפרטים המוזכרים בו הבנתי שמי שכתב את הסרט הזה הוא אדם שהכיר היטב היטב את כל הכוחות הללו ולא כתב אותם סתם מליבו.

יש סרט שלם שמדבר על שורש הרע שבנחש המסתתר במעמקים. ועל מטה שהופך לנחש. וזה בדיוק מה שמובא בזוהר על הנחש המסתתר במעמקים.

לרוב הקסמים שמובאים שם יש מקור בחז"ל למשל "עוף החול" שחי לנצח (איוב כט יח רש"י שם). גם כל הפרטים שם בסיפור הם כאלה שמוזכרים במקורותינו. (1) כשפים שמטרתם לטוב וגם שמטרתם לרע – זה הרקע לכל העלילה. (2) כישוף בכוח הדיבור ובכוח המטה. השבעות השדים, שיחרור שדים, רוחות של מתים. אלה הכלים שבהם פועלים כל המשתתפים בסיפור ובסרט. (3) נשמה של אדם רע שמתגלגל וחוזר פעם אחר פעם זה יסוד הסדרה. (4) קללה שחוזרת למקלל – זה יסוד כוחו של הארי פוטר.

בקיצור אני לא רוצה להלאות אותך בכל הפרטים אבל נראה לי שזה בכלל לא שטויות, להפך הסדרה מדברת על כשפים בדיוק כמו שהם מוזכרים במקורות חז"ל, ודוקא במקורות הפנימיים ביותר.

מי שכתב את הספר והסרט ידע מה שהוא כותב. ואולי בגלל שהדברים הם אמיתיים –הם תופסים את לב האנשים.

השאלה שלי היא האם הכוחות הלו פועלים גם היום. האם יש היום כוח של ברכה וכוח של קללה כמו פעם? האם יש בו ממש?

תשובה

בס"ד

אינני מכיר את הסדרה הזו לעומק. רק מה שמתפרסם מידי פעם ונראה לי שאתה לא רחוק מהאמת. סדרה שתתפוס כל כך הרבה מליונים של אנשים אינה דבר של מה בכך ואינה סתם שטויות.

כמה הערות יש לי להעיר לך.

[א- ]את כל ה"מופתים" שהזכרת כי נעשו בסרט בעזרת כל מיני הדמיות, משחקים של מצלמות ופעלולי מחשב אפשר לעשות [באמת] בכח של קדושה. זכור שמשפחת הבבא סאלי נקראת בשם זה על שם הסבא שלהם שרצה לעלות לארץ ישראל וכשלא רצו להעלותו לספינה, פרס מחצלת וישב עליה ועופף לו לארץ ישראל. במקורות חז"ל מסופר על עוד כמה וכמה שעשו כן בפועל ממש ולא בפעלול מחשב.

[ב- ]כוח הדיבור הפועל הוא כוח בסיסי שאנחנו משתמשים בו היום לתפילה ולברכה. שמעתי וראיתי בעיני איך כוח דיבור זה פועל. הרבה בעיות נפטרו בעזרת ברכה של אדם צדיק או של מי שהתפלל מעומק הלב. בקיצור ראיתי במו עיני תפילות וגזירות של צדיקים שהתקבלו באורח נס של ממש. "צדיק גוזר - והקב"ה מקיים"

[ג- ]הכוח הזה קיים אצל כל מי שבשם ישראל יכונה וגם לאומות העולם. מאז חורבן בית המקדש "שער התפילות" - "שער השמים" - מקום שנאמר עליו שהוא "פתח העולם". מיום ששער זה נסגר - נתמעט כוח זה בעם ישראל ואומץ בעיקר על ידי אומות העולם. אבל עיקרו של הכח הזה הובטח לאברהם אבינו. וכיום שאנו חוזרים לארצינו ולמקומנו – חוזר הכוח הזה בתפילה ובלימוד שפועל ומחולל פלאות.

[ד- ]דע לך שגם לך יש את כל הכוחות הללו – רק תהיה מספיק טהור וקדוש.
שמור על כוח הדיבור שלך שלא ילך לבטלה.
דבר רק דברי אמת.
אל תחלל את כוח השמיעה שלך על דברים בטלים.
אל תשתמש בכוחות הללו לשטויות או לצורך עצמך.
עשה את כל מעשיך למען כלל ישראל, ותזכה להצליח גם בזה.

[ה- ]הערה קטנה על "אבן החכמים" שהזכרת כי היא מביאה חיים. האבן הזו היתה מוקד של חיפושים במשך דורות על דורות של "מדענים" בדורות קודמים (שהיום נוטים לזלזל בהם ואולי בצדק).
למה הם לא מצאו?
- כי הם לא חיפשו במקום הנכון. ובכן זכור כי חכמי המקובלים לימדו ש"חכם" בגימטריה "חיים" ומי שמספר על "אבן החכמים" שגורמת חיים – לא טועה בגדול. רק שהוא לא חיפש במקום הנכון. האבן הזו היא האבן שעליה הקב"ה נפח נשמת חיים באדם, וגם היום דרכה אלוקים מעניק חיים לכל העולם. היא נקראת "אבן השתיה" דרכה הקב"ה את ברא כל הבריאה. דרכה הוא מביא לעולם חיים גם היום. רק שלצערינו היא "שבויה" בידי רשעי עולם שיושבים על הר הבית ומשתמשים בכוחה להרג ורצח ודברים רעים אחרים.

אני רוצה לצרף לך מאמר שכתבתי על כוח הדיבור וכוח הכישוף שמושתת על יסודות שמובאים בספרים קדמונים.


[{**********************}]

{[כוח הדיבור וכוח הכישוף]}

[{**********************}]

[ספר יצירה]
*********

ספר יצירה – הוא המוקדם ביותר בן ספרי הקבלה. זהו הספר שבו היסודות לכל הזוהר וכתבי האר"י. ספר שמיוחס לראשית היצירה של האומה הישראלית ולראשית יצירת העולם. "ספר יצירה".
במשפט הראשון שבו מתאר בעל הספר את יצירת העולם כתב בעל הספר שהקב"ה יצר את עולמו כסְפַר סִיפוּר וסֵפֶר.

כתבות נוספות