שאל את הרב

האם לצאת מחבר מעורבת???

חדשות כיפה הרב שי פירון 25/03/02 15:19 יב בניסן התשסב

שאלה

בס"ד

שלום!!!!!!!

אני נמצאת בסניף מעורב(לצערי..)בשבט מעורב השבט שלנו נקרא "דוסי" יש אצלנו הרבה נושאים שברורים מאליו כמו: שמירת נגיעה,שמירת שרוולים,לא ללכת עם מכנסיי'ם וכו.... אבל!!!

יש נושא אחד שמציק לי מאוד! אנחנו נפגשים ביד מידי מוצ"אשק והולכים לפיצה או הולכים להסתובב בקניון בחופשים ויש הרבה רבנים שאוסרים זאת.

אני לא מגיעה לפגישות האלו(כבר חודשיים וחצי בערך) וזה לא קל לילדה בגילי לשבת סגורה בבית בזמן שכל החברים שלי נהנים..אני מגיעה לבני עקיבא לפעולת ערב שבת להתנדבויות לפעולות אמצע שבוע כי אני רואה סיבה לבוא אליהם!! יש להם מטרה תכלית ותוכן. אני חושבת שזה הדבר הכון לעשות! אבל זה ממש קשה לי !!!!!

דרך אגב זה לא רק אני ישלי עוד 3 חברות שגם לא מגיעות!! תודה מראש! וזה ממש ממש דחוף!!

תמר.

תשובה

ב"ה


תמר
שלומות!

התרשמתי מהרצינות שלך ומניכולת להבחין בין עיקר לטפל. התשובה לשאלתך נמצאת בסוף השאלה. אם אתן שלש בנות תשדלו להפגש יחד במוצאי שבתות ולא להיוותר כל אחת לבדה בתחושה של החמצה. ככלל, אם העובדה שאת לא נמצאת עם כולם יוצרת מרירות כזו או אחרת, יתכן ועדיף ללכת עם כולם. מרירות והחמצה אינן ערובה להתחזקות ביראת שמיים ולהמשך נחישות והתמדה.
לכן, רצוי שתגבשו לעצמכן "מיני" חבורה שמביאה לידי ביטוי את סדרי העדיפות שלכן.
מה שחשוב זה שלא תכריזו על עצמכן כחבורה כדי שלא תתפסו אצל השאר כיהירות ובעיקר משום שיש בכך מעין הכרזה על האחרים שהם לא בסדר ורק אנו מבינות מהי הדרך הנכונה, וצריך להזהר מזה מאוד! ואולי כדאי אחת לתקופה ארוכה להצטרף ולו לכמה דקות כדי להשאר מחוברים לחבורה ולרומם את החבורה כולה, בעיקר לאור מה שכתבת עליה.
סוף דבר - השתדלו לבנות קבוצה קטנה שהצליחה לעלות עוד מדרגה אחת במעלות הקדושה והיראה אך הקפידו לעשות זאת בלי לפגוע באחרים.


כל טוב,

שי

כתבות נוספות