שאל את הרב

האם ללמוד קלפי טארוט

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 17/01/06 21:09 יז בטבת התשסו

שאלה

כבוד הרב,

במקום מגורי ישנו חוג בית העוסק בלימוד קלפי הטארוט. בשלבי ההתחלה לומדים בהרחבה את המשמעות של כל אחד מהמזלות, על האופי הכללי של בני אותו מזל וכו'.

בשלב מאוחר יותר לומדים את משמעות הציורים שעל גבי קלפי הטארוט מתוך רצון להעזר בקלפים כדי להחליט אם החלטה מסויימת היא נכונה או לא.

כמובן שאין בכוונתי לעסוק בזה באופן מסחרי וכד'. זה מיועד להרחבת ידיעותי, אני מוצאת בנושא זה עניין רב. היעוץ מיועד לי ולאנשי ביתי.

האם דבר זה מותר מבחינה הלכתית?

האם יש בזה משום עבודה זרה?

אחד משלבי הלימוד כן מותרים? אם הדבר אסור הלכתית אשמח אם הרב יוכל להסביר לי מדוע.

תודה רבה.

תשובה

בס"ד

לא. זה לא עבודה זרה. אבל זה בהחלט יכול להיות סוג של "עבודת כוכבים". ראי יש שלוש אפשרויות:

א. או שזה סתם לימוד של מתחזה שרוצה להרויח כסף על חשבון הציבור. ואם כן זה חבל.

ב. או שהמלמד\ת משתמשת בכוחות של טומאה, ואז יש בכך איסור וסכנה.

ג. או שזו סתם טכניקה מעולה והסיכון בזה הוא בכך שאדם חושב שהחיים שלו תלויים בקלפים והאמת היא שהחיים שלו תלויים בתפילה וברצון ובעשיה ולא במילים שנאמרים על ידי כל מיני "ידעונים" שלפעמים באמת יודעים דברים על העבר שלך. אבל כל דבריהם על העתיד הם שקר גמור.

ולמה אני אומר בבטחון כזה חזק "שקר גמור" ?

כיון שאלוקים אמר שהבחירה בין מוות לחיים היא בידינו ולא בידי כוכבים קלפים ידעונים ומזלות.

אשמח להפנות אותך לסיפור שמופיע בגמרא על רבי עקיבא וביתו שחוזים בכוכבים - מומחים אמיתים - אמרו לרבי עקיבא שהבת שלו תמות ביום חופתה.
קישור לסיפור:
https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=26385

זכרי עוד שיכול להיות שהקלפים הללו יכולים לגלות עתיד. אבל גילוי העתיד שלהם הוא מסוכן. הם מביאים את האדם לבטוח בעתיד על פי הקלפים ולשכוח שהוא יכול לשנות את העתיד שלו. לכן העתיד שהם מגלים הוא גם שקר וגם מסוכן.

מסופר על אדם חכם שהפציר בשלמה המלך שילמדו את שפת החיות והבהמות. שלמה אמר לו "לא כדאי לך" אבל האיש התעקש ללמוד הוא חשב שהוא יודע מה טוב ואיך להנצל מהטעויות של הדעת.
כשראה שלמה המלך שהאיש עומד בשלו ומתעקש, לימדו את שפת החיות בהמות ועופות.
יום אחד שמע האיש שהעורבים מדברים ביניהם ואומרים בעוד שבוע ימותו התרנגולות שלו. הלך מיד ומכרן, התרנגולות מתו ביד הקונה, והמוכר שמח שמחה גדולה.

פעם אחרת שמע האיש שהחמורים שלו אומרים כי הפרות שלו ימותו. הלך ומכרן ושמח.
לאחר שנתיים ראה את בעלי החיים שלו עצובים עמד מאחריהם ושמע אותם אומרים שהוא הוא הולך למות.
מה הוא יעשה?
ימכור את עצמו?

הלך לשלמה המלך ובכה. אמר לו שלמה: אילו היו מתות פרותיך - הם היו לך כפרה ואתה היית ניצל. עכשיו שמכרת אותם ומתו ביד הקונה המסכן. הוא ניצל ואתה הפסדת את חייך.

**

בקיצור - זו לא הדרך שלנו!!

גם אברהם אבינו הכיר את הכוחות הללו. הוא ידע על האפשרות ללמוד על החיים מתוך הטבע. הוא גדל התבגר והבין כי זאת דרך מאוד ילדותית ללמוד מבחוץ על החיים ועל גזירות הגורל. כך אדם מעביר את החיים בלי למלא את התפקיד שלו.

חבל להשקיע זמן ואנרגיות בדברים האלה שסתם נותנים לה הרגשה שהעולם שאנו מצויים בו הוא עולם ששולטים בו 'כוחות מיסטיים', בעוד שלאמיתו של דבר ה' משגיח על כל פעולה שנעשית בעולם, ותמיד אפשר לפנות אליו ישירות, בתפילה ובקיום המצוות .

זיכרי!
יש כאן אלוהים! הוא ברא בני אדם לתפעל את העולם ולא לחקור אותו.

הוא שלח אותך לעולם לעשות משהו. למלא את תפקידך. אבל כשאת מחפשת את מקום המזל על פי הטארות - את משחקת עם המזל והענין שגם הוא יכול לשחק איתך, ובדרך כלל הוא המנצח!!

בברכת הצלחה

כתבות נוספות