שאל את הרב

האם יש אחדות בעם?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 01/08/03 07:01 ג באב התשסג

שאלה

מה השתנה בעם שכשחטפו את נחשון וקסמן הי"ד היה איזו מין הרגשת אחדות לאומת שני המקרים שקרו בשבועים האחרונים שלא הורגש האחידות וה"ביחד"

תשובה

בס"ד

שלום וברכה.

השוני אינו בעם, אלא בנסיבות.
העם הוא אחד!!
["ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ"]

הזוהר הקדוש מדייק ואומר שבארץ הם עם אחד ומאוחד אבל בחו"ל לא כל כך. "לב רגז" יש לנו שם. והיום אנחנו בארץ "גוי אחד" אבל סוחבים איתנו עוד קצת מהגלות.

אל תדאג!
השפעת הגלות לאט לאט נמחקת והולכת.

כאשר חטפו את נחשון וקסמן הי"ד, המחבלים הציבו "אולטימטום" וכולם היו במתח מה יהיה עוד כמה שעות, ולכן אוירת האחדות מאוד הורגשה.

לעומת זאת במקרים אחרים שבהם נעלמים אנשים ולא ידוע היכן הם (אני לא בטוח מהם המקרים אליהם כוונה השאלה אבל נראה לי שזו הכוונה), אין אפשרות לעסוק בכך כל היום ולהשבית את החיים ולכן פחות מורגשת האחדות.
אבל כשקורה משהו מיד רואים שלכולם איכפת, כמו כאשר מצאו את נהג המונית שנחטף לפני כמה חודשים, אוירת השמחה הורגשה בכל מקום וגם בתקשורת.

גם במבצע חומת מגן באה לידי ביטוי האחדות כאשר היה למעלה מ100 אחוז התייצבות (כי גם מי שלא הוזמן הגיע), ויש סיפורים רבים על אנשים שהיו מוכנים להקריב את חייהם למען חבריהם וגם שהקריבו בפועל.

לצערנו התקשורת משליטה אוירה כאילו יש רק מריבות ומתח בחיים המשותפים במדינה, בעוד שלאמיתו של דבר היא פשוט מחפשת בעיקר את המקרים האלה, אבל מקרי החסד והעזרה ההדדית מרובים לאין ערוך.

חיים טובים ושמחים!

כתבות נוספות