שאל את הרב

דע מה שתשיב לאלה שמשמאל

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 17/03/02 04:29 ד בניסן התשסב

שאלה

בס"ד

שלום רב,

לפני כמה ימים שוחחתי עם חברה בהקשר למה שמתרחש בארץ, פיגועים, טרנספר, בעד ונגד. נטיות הלב הטבעיות שלי מחזקים את אמונתי, את הידיעה כי הארץ הזו שלנו, כי טרנספר הוא הפיתרון וכדומה אך כשאני באה בדברים עם אנשים חילוניים, המשייכים עצמם לצד השמאלי במפה הפוליטית, לא תמיד אני מוצאת את התשובות הנכונות. חשוב לציין שהרבה פעמים אלו אנשים עם ידע, הסטורי, גיאוגרפי מרשים ביותר ואני מנסה את כוחי בלשכנע בדברים שיכולים לדבר אליהם. איכשהו , הרבה פעמים, נדמה שהמוסר שלהם גבוה משלי. דעותי אינן משתנות בעקבות שיחה עימהם אך מפריע לי שאני לא מוצאת את התשובות המתאימות, יש כאלה?

תשובה

בס"ד

שלום

שימי לב.
מוסר נקבע על פי מעשים ולא על פי דיבורים.

בידקי אצל כל המדברים גבוהה גבוהה מה הם מוכנים לתת מעצמם למען אחרים. אז המוסריות שלהם תראה לך אחרת.
רוב האנשים ה"הומאנים" שאני מכיר תמיד תמיד נדיבים על חשבון מישהו אחר. שאחרים יפנו התנחליות.
לא ראיתי שום שמאלני שמוכן לפנות את ביתו למען ערבי. (לא בדיוק, יש אחד). לא מוכנים לפנות קיבוצים היושבים על אדמת ערבים. לא מוכנים לפנות את צפון תל אביב היושבת על אדמות שיך מוניס. מוכנים בהחלט לנדב התנחליות. אז איפה המוסר?

עוד דעי לך ש"ידע" אינו עושה את האדם צודק. ועוד. בדקי היטב את הידע שמספרים לך. ויתגלו לך הרבה הפתעות.

גלוי וידוע לפני כל בר דעת שמי שאינו "ישר" יכול למסור לך את הידע שהוא רוצה, זה יכול להיות חלקי ביותר, יכול להיות שיטחי, יכול ח"ו להיות שיקרי.
במקרה שמעתי את אחד מחברי הכנסת החשובים של מר"ץ שנשאל על כך שבהפגנה בתל אביב שבה הוא נכח קראו המפגינים לשר הבטחון פואד "כמה ילדים הרגת היום?"
החבר כנסת הנכבד דיבר בהתלהבות ואמר: לא היו דברים כאלה. אולי אולי מישהו קרא בקצה הכי רחוק של ההפגנה המאוד גדולה שהיתה שם. "לא היו דברים מעולם. אתם עוסקים בהסתה וכד'" והעיקר היה "אתם יודעים כי אי אפשר להחשיד אותי בשקר כי אני ידוע כאדם ישר ונאמן".
אלה בערך היו דבריו. אני הרגשתי הזדהות עצומה עם האיש הישר הזה שמכפישים את שמו ברבים בלי שום רגש של בושה. ממש ליבי היה איתו.
כשעה אחר כך הביא הכתב של הרדיו את ה"הקלטות" וה"עדיות" על מה שהתרחש שם באותה הפגנה. שלא היתה כל כך גדולה וההכרזות היו בריש גלי. כל ה"הקלטות" סתרו כמובן את דברי "הח"כ הנאמן דובר האמת".
האם את חושבת שהוא התנצל?
חס ושלום. הוא המשיך לתקוף ולהגן בלהט על עמדותיו וכו' (קצת פחות להט) היו שם שתי הפגנות שהתאחדו לאחת ואלה שהיו באחת קראו את מה שנאמר קודם והוא היה בשניה שהיתה באותו מקום בדיוק עם אותה במה ואותם אנשים. הבנת את זה?
הלהט של הדובר הנאמן ממש ריגש אותי. הרגשתי שוב שאולי הכתב משקר.
אבל יש הקלטות?
אולי משהו קורה פה.
הרי הח"כ משיעד על עצמו שהוא נאמן מדבר בבטחון כזה גדול. ממש מעלילים עליו עלילות וכד' וכו'.
הבנת אותי?
אל תתרשמי מבטחון של אנשים שמפגיזים אותם במידע. תני לשכל הישר שלך לדבר. בלי הפרעות ובילבולים. בידקי את העובדות ממקורות מהימנים ותופתעי לראות שבאופן אמיתי אין ולא היו כאן ערבים קודם ביאתנו ארצה.
זה דבר בדוק!
בדוק!
בדוק!
אולי היו ערבים בודדים כאן ושם, שבט אחד או שנים בגליל וכד' כנ"ל בדרום והשאר ארץ חרבה.

אם יש לך שאלות מפורטות – שאלי נא ונשתדל לענות.

כתבות נוספות