שאל את הרב

דיבור עם בנות

חדשות כיפה הרב שי פירון 09/07/02 03:19 כט בתמוז התשסב

שאלה

קראתי פסקי הלכה שאוסרים את הדיבור עם בנות לגמרי(אפילו שלום!) אתמול קראתי את פסקו של הרב יובל שרלו שמתיר זאת,נכנסתי למבוכה גדולה איך אני נער בן 14 צריך לדעת מה לעשות, לפי מי ללכת? ועוד שזה נראה מוזר מאודשיש פסקים כ"כ שונים אחד מהשני, מה לעשות??

נ.ב איןלי"איי-מייל" אז אודה לך אם תפרסם את התשובה באתר

תשובה

שלומות

אין לי ספק שהמציאות המסובכת בה אנו מוצאים שאלות שונות עם תשובות שונות - עלולה לבלבול ולחוסר הבנה. אבל, מצד שני תשובה אחת היא מאוד רדודה, היא לא מאפשרת להבין את השוני בין האנשים, בין התקופות, בין החברות בה אנו חיים. ההלכה, מציעה את המתח הזה בכך שמצד אחד מדובר בפסיקה, היינו בחוק. אולם, מצד שני אנו קוראים למערכת החוקים "הלכה" - מה שמביא לידי ביטוי התקדמות, הליכה, צעידה.
מסתבר שיש להבחין בין העקרונות שהם נצחיים ולא משתנים. העקרונות הן כל מה שצויין בתורה במפורש או נלמד בתורה שבעל פה על ידי חכמים שהם היחידים המוסמכים לפרש את התורה. יש בהם את הכוח להעביר את התורה לדורות הבאים.
מעבר לכך, ישנה התפתחות הנוגעת לסגנון החיים הכלליים. אינה דומה מקומה של האישה בקהילה לפני מאתיים שנה למקומה היום. מה שנחשב בעבר לפריצות יתירה נחשב כנורמה. לא בגלל שאנו לא מקפידים, לא בגלל שאנו מזלזלים. בגלל שהמציאות שונה. לא צריך לחשוב שכל מה שקרה פעם, הוא הוא הנכון. יש שינויים בעולם.
עצם השיחה עם אשה לא תופסת את אותו מקום כמו בזמן שנאמרו הדברים. צריך לבחון אותם מתוך נאמנות מוחלטת, מתוך חיפש דרך למטרות המרכזיות של החיים:

עבודת ה', התפתחות ביראת שמיים ורצון להיות נאמן לרוח הטהרה והצניעות.


קרא את התשובות השונות וראה מה מדבר אליך.


בברכה,

שי

כתבות נוספות