שאל את הרב

דברי הרב מרדכי אליהו התפילה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 29/08/05 20:47 כד באב התשסה

שאלה

לכבוד הרב שלום !

רציתי לשאול אם כבוד הרב שמע משהו חדש מהרב אליהו שליט"א בנוגע ליהודים שגורשו מביתם

תשובה

בס"ד

את הדברים הללו שמעתי ממנו:

"קַוֵּה אֶל ה´ חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל ה´" (תהילים לב) – חכמינו למדו מהפסוק הזה שאם אדם התפלל ולא נענה – יחזור ויתחזק ויתפלל שנית עד שיזכה ותפילתו תענה. (ברכות לב:). תפילות רבות התפללו אלפי רבבות ישראל ולצערינו לא מנעו את ההרס והחורבן של גוש קטיף. לימדו אותנו חכמינו שלא ירגיש אדם כ"עבד ששפך לו רבו קיתון על פניו" (סוכה כט) וימנע מלהתפלל. שלא יחשוב כי תפילתו לא נענית בגלל חטא או סיבה כלשהיא. כנגד זה נאמר בפסוק "קוה", וחזק, ושוב "קוה". שלא יתייאש מן הרחמים כי "קָרוֹב ה´ לְכָל קֹרְאָיו לְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָאֻהוּ בֶאֱמֶת" (תהילים קמה). קרוב ושומע ומקשיב, ודוקא ברגעים אלו התפילה עושה רושם יותר גדול.

הרבה אנשים הרגישו כי התפילות שנשמעו בענין גוש קטיף היו תפילות מעומק הלב למען שמו, ובהרבה אהבה. בדמעות כמו יום כיפור ויותר מזה. וכיוון שתפילות אינם חוזרות ריקם, בודאי הצילו רבים מישראל והרבו זכויותיהם של ישראל. אמנם גם בענין זה שהתפללנו עליו למנוע את החרפה של "נַחֲלָתֵנוּ נֶהֶפְכָה לְזָרִים בָּתֵּינוּ לְנָכְרִים" (איכה ה). גם בזה אנו בטוחים שהתפילה לא תשוב ריקם. וכשאדם שלא נענה חוזר ומתפלל, נזכרות לו כל אותם תפילות ומצטרפות לתפילה הללו כדכתיב "יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ" (תהילים כ).

אנו צריכים לזכור כי אלוקים "לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן" "לֹא יִיעַף וְלֹא יִיגָע". אהב ואוהב אותנו "אהבה רבה", "אהבת עולם" ו"שומע קול תפילת עמו ישראל ברחמים". ואע"פ שיהודי גוש קטיף וצפון השומרון גורשו ממקומם. אנו יודעים לומר בוודאות שאלוקים לא נטש את עמו ולא עזב את נחלתו. התפילות הללו יצטרפו אחת לאחת ומצטרפות לתפילתם של האבות הקדושים. וכולם מצטרפות לתפילתה של רחל אימנו על בניה שנעקרו ממקומם. תפילה שבעקבותיה מבטיח לה ה´ שתי הבטחות, הראשונה שיחזרו לארץ ישראל. והשניה שיחזרו אל גבולם.

"כֹּה אָמַר ה´ קוֹל בְּרָמָה נִשְׁמָע נְהִי בְּכִי תַמְרוּרִים רָחֵל מְבַכָּה עַל בָּנֶיהָ מֵאֲנָה לְהִנָּחֵם עַל בָּנֶיהָ כִּי אֵינֶנּוּ: כֹּה אָמַר ה´ מִנְעִי קוֹלֵךְ מִבֶּכִי וְעֵינַיִךְ מִדִּמְעָה כִּי יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ נְאֻם ה´ וְשָׁבוּ מֵאֶרֶץ אוֹיֵב: וְיֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ נְאֻם ה´ וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם". (ירמיה לא).

אמן

כתבות נוספות