שאל את הרב

גיל נישואים

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 16/01/02 15:50 ג בשבט התשסב

שאלה

אני תלמיד בשמינית ויוצא עם מישהי בשמינית בקשר למטרת נישואים קשר שהתפתח במסגרת תנועת בנ"ע ברצוני ללמוד בשנה הבאה בע"ה בישיבת ,,,,, וברצוני לשאול לדעת הרב לגבי גיל הנישואים ושירות לאומי או לימודים במכללה לגביה

תשובה

אני מבין שאתם רואים את הקשר בצורה חיובית לא רק היום אלא גם בעתיד. גם כשיהיו ילדים וגם כשתצטרכו להתמודד עם בעיות פרנסה אתם רואים את עצמכם עושים את זה יחד וטוב.
אם כן אתם צריכים לשבור קצת מוסכמות ולהתחתן מוקדם.
לפני כן אתם צריכים לראות שאתם בטוחים בטוחים במהלך. שיש לכם דרך להתמודד עם בעיות הפרנסה, דיור, וכד'. אתם צריכים להיות כל כך בטוחים עד כדי כך שההורים שלכם לא יחששו מהגיל. שלא יחששו מהמוכנות שלכם.
אתם צריכים לזכור כי באופן אמיתי, בדרך שבה הקב"ה ברא את עולמו אתם בגיל של נישואין. הרבה נישואין שננערכו בגיל כזה הצליחו מאוד. אמנם היו כאלה שלא הצליחו כי לא חינכו אותם לאחריות, לבצע את מעשיהם בשום שכל וכד.
באופן מעשי – אם אתם מספיק חזקים אתם צריכים לזכור שהשירות הלאומי הטוב ביותר אינו בשדרות או באופקים שנה אחת, אלא בבניית בית של תורה. אם אתה רוצה ללמוד שנה הבאה בישיבה והיא אתך אתה לא תוכל להפגש איתה עד הנישואין יותר מידי – זה לא בריא ולא טוב ולא מועיל לכלום. אם החלטתם שאתם מתאימים זה לזו – שלום. אין שום טעם בהמשך השהות ביחד, צריך להגיע בזה למינימום ההכרחי.
תספיקו להיות הרבה ביחד כשאתם נשואים וזו כמובן עוד סיבה טובה לא לדחות את הנישואין אפילו לא ביום מיותר.
לגבי לימודים במכללה – זה רעיון טוב מאוד, זה יעזור לכם לבסס את הבית מבחינה רוחנית ומבחינה כלכלית. וזה יעזור לעם ישראל אחר כך כשתצאו לחיים – אם זה בשליחות באיזה מקום בארץ או בעולם, חיים של שירות לאומי. ואם זה במקום אחר.

מזל טוב ובהצלחה.

כתבות נוספות