שאל את הרב

בקשר לחינוך מופרד- דחוף

חדשות כיפה הרב שי פירון 07/07/02 04:44 כז בתמוז התשסב

שאלה

שלום!

אין לי דוא"ל ולכן אני אשמח אם תענה לי כאן.

אני רואה בנים שלומדים בחינוך נפרד ורק בגלל שמנסים שהם אפילו לא יכיאו בזה שיש בנות הם אוהבים אחד את השני וזה פשוט מבחיל...

אז למה צריך חינוך נפרד?, מה יוצא מזה, הרי זה יותר גרוע או שלא?

תודה רבה... אני

תשובה

ב"ה


שלום לך!

התלבטתי אם לענות לשאלתך. אני חש שיש בדבריך הגזמה כמו גם הוצאת שם רע, ולשון הרע. כל כך קשה לי עם הכיוון , עם הרמיזות והבוטות. חבל, חבל להגיע לרמה כל כך נמוכה.
חכמים דברו על קדושה ועל טהרה. על מצב בו לאדם יש את היכולת לבחון את הדברים מתוך ראיית עומק, מתוך הבנה מעמיקה של מה נכון לנפש, מה נכון כדי להתפתח, כדי להגיע אל עומק הדברים.
הפיתוח האישי מצריך שני עניינים המשלימים זה את זה. מחד - מצב שבו האדם פתוח לעצמו, מכיר את כישוריו, את צרכיו, את יתרונותיו מעלותיו וחסרונותיו. אולם בה בעת אנו מצפים שהאדם לא יהיה שקוע רק בעצמו. לא יהיה מצומצם. כך בונים אדם בעל קומה שלמה. הזוגיות, בתפארתה היא האיזון בין העיסוק באני לבין הנתינה לאחר, בין העצמיות להדדיות. אז, כשיש השלמה אידילית השכינה שורה וזהו מה שנאמר: איש ואישה זכו - שכינה בניהם.
לפעמים, מפגש מוקדם בין בן לבת עלול להפריע ליצירת האיזון הקדוש. לפעמים הקשר בין המינים עלול להיות מוקד למתח, להתמקדת בסיפוק הצרכים האישיים ומתוך כך לזלזול בבן המין השני.
יש הפרדה שנועדה ליצור חיבור שלם ויש חיבור שכל כולו מוביל להפרדה גדולה.

חשוב על זה.


שי

כתבות נוספות