שאל את הרב

בעיה חינוכית-דחוף מאד

חדשות כיפה הרב שי פירון 11/08/02 15:20 ג באלול התשסב

שאלה

אני מדריך בסניף גדול יחסית שבט מבוגר ויש לי גם מספר רב של חניכים ובזמן האחרון התפתח קשר של חברות בין המדריכה שאיתי למדריך שאיתי לא ראיתי בזה משהו פסול אז אבל השבת באו אלי חניכים וחניכות ואמרו שמבחינתם שני המדריכים האחרים יכולים לעזוב כי בכל מקרה לא אכפת להם מההדרכה שלהם אלא אחד בשני אני מדריך רק חודשיים וכבר הספקתי להגיד לשני המדריכים את הבעיה הזאת אבל הם לא קיבלו את מה שאמרתי גם המדריכה השניה אמרה להם וזה לא ממש עזר אבל עכשיו אני רואה צורך חינ וכי אדיר להגיד להם את זה אבל אני חושש שהם לא ממש יקשיבו!

איך אומרים להם את זה בלי שהם יפגעו בהתחשב בזה שהמדריכה השניה כבר בהליכי עזיבה משהו כמו 3 חודשיים ובחודש האחרון היא שוקלת לעזוב ברצינות בגלל בעיה זו ובעצם האהבה שפורחת בינהם פוגעת בשבט במדריכה שאיתי ובי מה עושים? בתודה מראש מדריך ומדריכה מודאגים.

נ.ב. רצינו לשבח את העבודה הנפלאה שהרב עושה בכך שהוא עונה על שאלות יישר כח!!!

תשובה

ב"ה

שלומות,

ככלל, הדבר המרכזי שצריך לעמוד לנגד עיניכם זה טובת החניכים. כל השאר - צריך להעשות בנימוס ובחברות אבל אסור לו לעכב את הצעדים ההכרחיים לקיומם ולבירורם של הדברים.
אם אתם בטוחים שאתם מובילים תהליך נכון, אל תעצרו באמצע.
אני בטוח שהדרכה מצריכה התמסרות מלאה, בעיקר של הנפש, של כל כוחות החיים.
אם אתם חשים שלבם של המדריכים האחרים לא פנוי לחניכים, אין ברירה אלא לבקש מהם להכריע.

אין לכם לבקר אותם על חברותם. זה לא חלק מהדיון. אתם צריכים להציב בפניהם את הבעיה ולהציע להם לבחור. אסור שהם יחושו שיש לכם בקורת על עצם החברות.

ובכל מקרה,

המשיכו דרככם ואל למדריכה שאיתך לעזוב - בכל מחיר.



בברכה,


שי

כתבות נוספות