שאל את הרב

בנישואים - החיים מתחילים או נגמרים?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 29/10/02 21:29 כג בחשון התשסג

שאלה

בס"ד

לכבוד הרב שמואל אליהו שלום רב אני מודה לרב ולרבני האתר על השו"תים הנהדרים שהם נותנים אך יסלח לי הרב על שאלתי במשך הזמן שקארתי תשובות של הרב ורבנים נוספים באתר בנושא בינו לבינה הרגשתי במגמה מסוימת של הצעת פיתרון שהוא נישואים וכך "שהיד קלה על ההדק" בהצעת פתרון ללא יחס למצב הכספי הפיזי הרוחני הגילאי האם אין לרב חשש שזוגות שיקי-ימו את הפתרון הזה אז ירגישו שהם גומרים את חי-יהם יותר מדי מהר(מיוחס גם לגיל הנישואים הצעיר יחסית שהרב מציע) או שיבנו שהם לא מתאימים וכדומה

ואז זה יגרור מספר ולא רצוי של גירושים

במחילה מכבוד תורתו שאני חולק על דבריו

תשובה

שמעתי מספר פעמים את הטענה שמי שמתחתן "גומר את חייו" ואני לא ממש מבין את ההנחה הזו. האם מי שמתחתן הוא גומר את חייו או מתחיל אותם?
מי שחושב שלהתחתן זה לגמור את החיים – אין לו סיבה להתחתן גם בגיל חמישים.
אני חושב שלהתחתן זה להתחיל את "החיים האמיתיים".
מכאן הכל מתחיל.
מהנישואין.
עד הנישואין הכל זה רק הקדמה לחיים. הכנה לנישואין. אלוקים ברא אדם בצלם שהוא איש ואשה. כשיש גבר לבד או אשה לבד – אין צלם אלוקים עליהם. "פלג גופא" – בלשון חז"ל.
בודאי שלא צריך לפעול בפזיזות ולראות את המצב "הכספי, הפיזי, הרוחני והגילאי". אבל מה מהות בדיקה זו? אולי מגמתה לעכב את החתונה כדי שלא "יגמרו להם החיים".
כשההנחה הראשונה היא שמכאן מתחילים החיים – יש סיבה להזדרז בהקמת בית. ומחפשים פתרון למצב הכספי הפיזי הרוחני הגילאי. כי כל המצב הכספי הפיזי הרוחני הגילאי – הוא הוא צריך להסתדר לפי העיקר,. והעיקר הוא להקים בית של קדושה.

כתבות נוספות