שאל את הרב

בנות לא כ"כ דתיות באולפנא

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 16/01/06 18:07 טז בטבת התשסו

שאלה

בס"ד

שלום לכבוד הרב,

יש לי כמה שאלות ואשמח אם תוכל לענות לי עליהן.

1. שמעתי לפני כמה זמן שבתפילת שמונה עשרה לא רצוי להתנדנד מפני שהקב"ה עומד מולנו. האם זה נכון?

2.הקדמה לשאלתי: עד לפני שבוע או שבועיים בסוף תפילת שמונה עשרה הייתי הולכת 3 צעדים אחורה, משתחווה ל3 הכיוונים אומרתי יהי רצון וחוזרת 3 צעדים קדימה ו"קופצת" [מעלה את העקבים , כמו בקדושה].

לפני כשבוע חידשו לי שזה לא נכון, ושלא צריך לחזור למקום שבו התפללתי שמונה עשרה כי זהו מקום קדוש. ואת זה עושים רק בחזרת הש"ץ יחד עם החזן.

השאלה: בתפילת מנחה בשבת אני מתפללת בסניף בני עקיבא, לשמחתי- אני מתפללת בכוונה מרובה, ולכן התפילה לוקחת לי יותר זמן מכולם, ואני לא מסיימת את שמונה עשרה עד שמתחילה חזרת הש"ץ, ולרוב אני מסיימת את שמונה עשרה באמצע חזרת הש"ץ, ולכן, אני לא יודעת אם אני צריכה לחזור את ה3 צעדים ולהגיד קדושה, או שאם כבר פיספסתי את זה אז להמשיך מאיפה שכולם נמצאים.

3. אני לומדת באולפנה, ויש בה המון המון בנות, רוב הבנות בכלל לא דתיות, והן לומדות באולפנה בגלל ההורים שלהן, זה מאוד מציק לי, בגלל שאם אני מאחרת לשעה הראשונה אני מתפללת בחוץ, ויש רעש נוראי בגלל שהבנות האחרות לא מתפללות,

אני לא יכולה לדבר על זה עם מורות מפני שאם יודעים על מישהי שהיא לא דתיה מעיפים אותה, הבעיה היא שחצי אולפנה ככה, אשמח אם תוכל בבקשה ליעץ לי מה לעשות .

4.אנחנו מתקרבים לבחירות, וכמו רוב הדתיים- אני מאוד לא רוצה שהראש של קדימה יהיה ראש הממשלה, בגלל כל הגירושים המתוכננים וכו', אני גם לא בעד הדרך של הליכוד, אבל רציתי לדעת האם זה בסדר לשכנע משפחה וכדומה להצביע לליכוד כדי שיהיו להם כמה שיותר קולות בשביל שקדימה לא יעלו?

תודה רבה מראש.

תשובה

בס"ד

1- נכון.

2- כשיש חזרה - חוזרים למקום שלך ב"קדושה". וכשאין חזרה או שהארכת אחרי קדושה - את חוזרת למקום התפילה, כמה רגעים אחר סיום התפילה.

3- לאהוב את כולם. לחשוב עליהן טוב. להאיר להן פנים. לקרב אותם לעם ישראל. הן לא ממש רחוקות. אולי הבית שלהן לא מספיק חזק. אולי הן למדו במקום לא מספיק טהור. אולי הן ראו דברים לא צנועים. ואולי ואולי ואולי. וכל זה לא עוקר את הדבר העיקרי של היהדות שיש בעולם "תשובה". ואם הקב"ה זימן אותך לידן. את צריכה לאהוב אותם ולגרום להם להיות יותר בפנים ולא - חלילה - יותר בחוץ.
מסקנה - לקרב אותן אליך בכל כולו של הלב שלך.

4- עדיף ליכוד מקדימה. עדיף מכולם מפלגה דתית כלשהיא.

בהצלחה

כתבות נוספות