שאל את הרב

אמונה במצב של פיגועים-דחוף!!!!!

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 19/08/03 18:16 כא באב התשסג

שאלה

בדקות אלו,כאשר אני כותב שאלה זו, ילדים, מבוגרים וזקנים נאבקים על חייהם.פיגוע רצחני שנעשה ע"י חיות טרף ללא רחמים, המסוגלים להרוג גברים נשים וטף- צדיקים ותמימים שהיו בדרכם מהכותל המערבי- אותו שריד של מקדש שנחרב- אותו חורבן שגורם לכל הצרות הללו.

קשה לי מאוד עם המראות הללו, כבוד הרב.

אני בסה"כ נער בן 15.רוב הנערים בעולם בגילי מתעניינים כעת במשחקי ספורט, או בחיים רגילים, כאשר אני שומע על קדושים וטהורים, תינוקות ומבוגרים שקידשו שם שמים, בעלייתם בסערה השמימה, אך ורק מסבה אחת,בגלל שהם יהודים.ולא ניתן להשלות עצמנו לסיבות אחרות.

עם כל הצרות של העם הזה, אם זה כאשר סבא רבא שלי פחד ללכת ברחוב בפולין, בשל הייותו יהודי, או כאשר אני מפחד לעלות על אוטובוס בדרך לישיבה, אני חושב שאנחנו עם מיוחד במינו. אני כ"כ גאה בעם שלנו!!!! עם כל המחלוקות, והחטאים שאנו חוטאים, אנו עם מאוחד ומיוחד במינו.

אני מצטער שהטרחתי את הרב, אך פשוט רציתי לשתף את הרב במחשבותיי, בערב הנורא הזה, ולשאול שתי שאלות:

א. כיצד ישנם חיות טרף כאלו בעולם? איך הם יכולים להתפוצץ באוטובוס, כאשר ידוע להם שתינוקות,גברים, נשים וזקנים יירצחו בסבל נורא?

ב.איך נער בגילי צריך לנהוג לאחר פיגועים כאלו. אני מרגיש שהם דווקא מחזקים אותי מבחינה רוחנית- אך האם זהו חיזוק אמיתי, או חיזוק שבא רק מפחד ואימה?

אני מצטער על אריכות השאלה. אלו דבירים מן הלב, ואני מקווה לקבל תשובה מהרב........

שנשמע בשורות טובות,

יוסי

תשובה

בס"ד

השאלה שלך היא השאלה שאנחנו שואלים היום בצדק את עצמינו אבל היא הייתה הרבה יותר נוראה כאשר הסבא שלך בפולין שאל את עצמו והוא גם היה בין 15 כשכל משפחתו הלכה למחנות השמדה.
הפולנים שכיניו הטובים רדפו אחרי כל ילד יהודי מתוך מטרה לירות לו כדור בין העיניים בעידוד הנאצים. שאר תושבי אירופה נהנו מאוד מהמראה המלבב.

זו אירופה.
אלו הערבים וכך נהגו רב מוחלט של הנוצרים והמוסלמים כלפי היהודים במשך אלפיים שנות הגלות.
המעודדים הגדולים ליחס הנורא הזה היו כמובן הכמרים והנזירים ובראשם האפיפיור.
הפותחים במחזה אימים זה היו הרומאים שהשליכו את השבויים היהודים – אבותינו ואימותינו, לתוך קרקסים. הם וילדיהם צפו בהם בימי חג ומועד בהנאה מרובה כשהם נטרפים וזועקים זעקות שבר.

מה חשבו אבותינו ברגעי אימה אלו?
אני לא יודע – אני יכול רק לשער. – אני יודע מה הם מחשבותי כשדבר כזה קורה.

קודם כל - אני יודע שאני לא רוצה להיות חיית טרף כמו העמים האלו. אם האמונה שלהם – האיסלם או הנצרות – מביאה אותם להתנהגות כזו – אני בז לדתות האלו. ואם זה משהו בחינוך שלהם – לא רוצה לראות את קצה הקצה של התרבות הזאת.

אני לא מהם ולא מהמונם. הם פשוט לא בני אדם!!!

אולי הם הולכים על שנים מדברים וצוחקים כמו בני אדם אולי הם אפילו לומדים באוניברסיטה. אבל הם לא בני אדם במובן של אנושיות, רחמנות, חסד, צדק, אין להם את היכולת להתגבר על התאוות והיצרים שלהם. אין להם את התורה שמנחה ומלמדת ומדריכה איך להתנהג ואיך לאהוב. איך לרחם ואיך ממלאים את הלב בכל המידות הטובות.

לצערי כשאני כותב "אין" זה לא אין מוחלט. כי לכל אחד יש את האפשרות להיות מחסדי אומות העולם או מחכמיהם. אבל זו בחירה חופשית שרק מעטים מנצלים אותה. לצערי הרוב הגדול של הערבים שחיים סביבינו לא מנצלים את יכולת הבחירה החופשית לטוב. הם נסחפים אחרי הרע ועושים את הרע הגדול ביותר שאפשר לעשות – הם הולכים נגד אלוקים.

למעשה. אנחנו לא צריכים לעשות את החשבון שלהם. אנחנו צריך לחשוב למה זה קורה לנו?

למה כולם שונאים אותנו?

הרי הבאנו לעולם רק טוב. לא שתינו דם של ילדים נוצרים ולא הרעלנו בארות. למה שרפו אותנו חיים?
למה אשתו של נשיא הרשות הפלשתינאית (עוד לא מת?) סוהא ערפאת אומרת לפני אשת נשיא ארה"ב כי אנחנו מרעילים את ילדיהם (להזכירך את ) של הערבים?

למה כל זה?

התשובה היא כי ברגע שקיבלנו על עצמינו את התורה ואת התפקיד הכרוך בה – באותה רוגע ירדה "שנאה" לאומות העולם עלינו. זו הסיבה כי שמו של ההר שעליו ניתנה תורה הוא "סיני" –מלשון שנאה.

התפקיד הוא להיות המצפון המדריך של העולם. ויש שתי דרכים להתיחס למצפון. או לקבל אותו וזה מחייב וקשה. או לנסות להשתיק אותו.

כך כתוב בספר שמות פרק יט "כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל,,,, וָאֶשָּׂא אֶתְכֶם עַל כַּנְפֵי נְשָׁרִים וָאָבִא אֶתְכֶם אֵלָי,,, וְעַתָּה אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי וּשְׁמַרְתֶּם אֶת בְּרִיתִי [וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל הָעַמִּים כִּי לִי כָּל הָאָרֶץ]: וְאַתֶּם תִּהְיוּ לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים וְגוֹי קָדוֹשׁ"

מהי אותה ממלכת כוהנים אמר אלוקים לאברהם בתחילת דרכו:

ספר בראשית פרק יב "וַיֹּאמֶר ה' אֶל אַבְרָם לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ: וְאֶעֶשְׂךָ לְגוֹי גָּדוֹל וַאֲבָרֶכְךָ וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךָ וֶהְיֵה בְּרָכָה: וַאֲבָרְכָה מְבָרֲכֶיךָ וּמְקַלֶּלְךָ אָאֹר וְנִבְרְכוּ בְךָ כֹּל מִשְׁפְּחֹת הָאֲדָמָה"

עם שתפקידו הוא להביא ברכה לכל אומות העולם.

איך מתמודדים משתיקים עם שחי חיים של מוסר וצדק?
באחת משתי הדרכים:
[א-] לנסות להשמיד אותו.
[ב-]להכפיש אותו.

את שני הדברים הללו עשו לנו בכל ההיסטוריה. קרה מה שכתוב בספר דברים פרק כח

[א - ] "וְהָיִיתָ לְזַעֲוָה לְכֹל מַמְלְכוֹת הָאָרֶץ: וְהָיְתָה נִבְלָתְךָ לְמַאֲכָל לְכָל עוֹף הַשָּׁמַיִם וּלְבֶהֱמַת הָאָרֶץ וְאֵין מַחֲרִיד"
[ב- ] "וְהָיִיתָ לְשַׁמָּה לְמָשָׁל וְלִשְׁנִינָה בְּכֹל הָעַמִּים אֲשֶׁר יְנַהֶגְךָ ה' שָׁמָּה"

ומה הפתרון?

גם הוא כתוב באותו פרק שקראנו קודם.

(א) וְהָיָה אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמַע בְּקוֹל ה אֱלֹהֶיךָ לִשְׁמֹר לַעֲשׂוֹת אֶת כָּל מִצְוֹתָיו אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם וּנְתָנְךָ ה אֱלֹהֶיךָ עֶלְיוֹן עַל כָּל גּוֹיֵי הָאָרֶץ: (ב) וּבָאוּ עָלֶיךָ כָּל הַבְּרָכוֹת הָאֵלֶּה וְהִשִּׂיגֻךָ כִּי תִשְׁמַע בְּקוֹל ה אֱלֹהֶיךָ: (ג) בָּרוּךְ אַתָּה בָּעִיר וּבָרוּךְ אַתָּה בַּשָּׂדֶה: (ד) בָּרוּךְ פְּרִי בִטְנְךָ וּפְרִי אַדְמָתְךָ וּפְרִי בְהֶמְתֶּךָ שְׁגַר אֲלָפֶיךָ וְעַשְׁתְּרוֹת צֹאנֶךָ: (ה) בָּרוּךְ טַנְאֲךָ וּמִשְׁאַרְתֶּךָ: (ו) בָּרוּךְ אַתָּה בְּבֹאֶךָ וּבָרוּךְ אַתָּה בְּצֵאתֶךָ: (ז) יִתֵּן ה אֶת אֹיְבֶיךָ הַקָּמִים עָלֶיךָ נִגָּפִים לְפָנֶיךָ בְּדֶרֶךְ אֶחָד יֵצְאוּ אֵלֶיךָ וּבְשִׁבְעָה דְרָכִים יָנוּסוּ לְפָנֶיךָ: (ח) יְצַו ה אִתְּךָ אֶת הַבְּרָכָה בַּאֲסָמֶיךָ וּבְכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ וּבֵרַכְךָ בָּאָרֶץ אֲשֶׁר ה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ: (ט) יְקִימְךָ ה לוֹ לְעַם קָדוֹשׁ כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לָךְ כִּי תִשְׁמֹר אֶת מִצְוֹת ה אֱלֹהֶיךָ וְהָלַכְתָּ בִּדְרָכָיו: (י) וְרָאוּ כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ כִּי שֵׁם ה נִקְרָא עָלֶיךָ וְיָרְאוּ מִמֶּךָּ: (יא) וְהוֹתִרְךָ ה לְטוֹבָה בִּפְרִי בִטְנְךָ וּבִפְרִי בְהֶמְתְּךָ וּבִפְרִי אַדְמָתֶךָ עַל הָאֲדָמָה אֲשֶׁר נִשְׁבַּע ה לַאֲבֹתֶיךָ לָתֶת לָךְ: (יב) יִפְתַּח ה לְךָ אֶת אוֹצָרוֹ הַטּוֹב אֶת הַשָּׁמַיִם לָתֵת מְטַר אַרְצְךָ בְּעִתּוֹ וּלְבָרֵךְ אֵת כָּל מַעֲשֵׂה יָדֶךָ וְהִלְוִיתָ גּוֹיִם רַבִּים וְאַתָּה לֹא תִלְוֶה: (יג) וּנְתָנְךָ ה לְרֹאשׁ וְלֹא לְזָנָב וְהָיִיתָ רַק לְמַעְלָה וְלֹא תִהְיֶה לְמָטָּה כִּי תִשְׁמַע אֶל מִצְוֹת ה אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת:

יש כאן הדרכה איך לפטור את כל הבעיות שאנחנו ניצבים בפניהם במילים פשוטות. אלו מילים שנוסו פעם על ידינו והצליחו מאוד. רק שאנחנו לא התמדנו בהם.

ספר מלכים א פרק ה
(א) וּשְׁלֹמֹה הָיָה מוֹשֵׁל בְּכָל הַמַּמְלָכוֹת מִן הַנָּהָר אֶרֶץ פְּלִשְׁתִּים וְעַד גְּבוּל מִצְרָיִם מַגִּשִׁים מִנְחָה וְעֹבְדִים אֶת שְׁלֹמֹה כָּל יְמֵי חַיָּיו:,,,, (ד) כִּי הוּא רֹדֶה בְּכָל עֵבֶר הַנָּהָר מִתִּפְסַח וְעַד עַזָּה בְּכָל מַלְכֵי עֵבֶר הַנָּהָר וְשָׁלוֹם הָיָה לוֹ מִכָּל עֲבָדָיו מִסָּבִיב: (ה) וַיֵּשֶׁב יְהוּדָה וְיִשְׂרָאֵל לָבֶטַח אִישׁ תַּחַת גַּפְנוֹ וְתַחַת תְּאֵנָתוֹ מִדָּן וְעַד בְּאֵר שָׁבַע כֹּל יְמֵי שְׁלֹמֹה:,,,(ט) וַיִּתֵּן אֱלֹהִים חָכְמָה לִשְׁלֹמֹה וּתְבוּנָה הַרְבֵּה מְאֹד וְרֹחַב לֵב כַּחוֹל אֲשֶׁר עַל שְׂפַת הַיָּם: (י) וַתֵּרֶב חָכְמַת שְׁלֹמֹה מֵחָכְמַת כָּל בְּנֵי קֶדֶם וּמִכֹּל חָכְמַת מִצְרָיִם:,,,,,(יד) וַיָּבֹאוּ מִכָּל הָעַמִּים לִשְׁמֹעַ אֵת חָכְמַת שְׁלֹמֹה מֵאֵת כָּל מַלְכֵי הָאָרֶץ אֲשֶׁר שָׁמְעוּ אֶת חָכְמָתוֹ:

השיבנו ה' אליך ונשובה – חדש ימינו כקדם!!

כתבות נוספות