שאל את הרב

איך מקבלים הכוונה מהשמים?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 08/10/02 12:39 ב בחשון התשסג

שאלה

שלום רב,

לפני מספר שנים שמעתי כי יש אפשרות לקבל הכוונה בחיים באמצעות ספר תנ"ך מלא, באופן כזה כששואלים שאלה מסוימת, פותחים באופן אקראי דף מסויים בספר, והפסוק הראשון שמופיע בצד ימין למעלה אמור לתת מענה.

האם זה נכון ?

האם מותר?

כי מתוך נסיוני קרה שקיבלתי מסרים מנוגדים על אותה שאלה וזה גרם לי קצת בלבול. (השאלה שלי לספר התנ"ך נבעה מתוך התגלות שהייתה לי בחלום ורציתי לדעת אם אכן ומתי היא תתגשם)

תודה,

שרית.

תשובה

אנחנו עושים את מעשינו על פי "הכוונה משמים". סוף סוף "בראשית ברא אלוקים את השמים" ואחר כך "את הארץ". ולכן זה הרבה יותר חכם לעשות כן. אבל יש לנו לפעמים חשש שדמיונות שווא יתראו בעיננו כמו הכוונה משמים ובאמת הם אינם אלא תערובת של אמת ושקר. אולי הם רק חלק "אחד משישים" של נבואה ו"חמישים ותשע" חלקים של שקר. איך נדע להבדיל בין התבן לבר?
לכן אנחנו מסתמכים על ה"הכוונה משמים" הבטוחה ביותר שבידינו, וזו התורה. סוף סוף קיבל אותה מישהו שלא היו לו אינטרסים אישים. אדם נקי. אדם בעל השגה גדולה. הגדולה ביותר שנפגשנו איתה אצל בן אדם עלי אדמות. ואיתה אנחנו הולכים.
כל הדרך הזו של פתיחת ספרים וכד' אינה דרך חיים נכונה. משתמשים בה רק במקרים מאוד חריגים, במקרים שאין אפשרות לדעת על פי ההדרכה שכבר באה אלינו משמים. השתמשו בה כדי לזהות את הגופות של שיירת הל"ה. היא לא יכולה לבוא במקום "שכל ישר" ובדיקת העובדות על פי התורה.
לכן אני מציע לך לשאול מישהו שמבין בתורה מה הוא אומר על שאלתך. חפשי מישהו שיאמר לך את האמת שאת סומכת עליו. בקשי ממנו שהוא יאמר לך מה היא הדברים שנאמרו משמים על שאלתך.

בהצלחה

כתבות נוספות