שאל את הרב

איך מקבלים החלטות?

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 10/10/03 09:04 יד בתשרי התשסד

שאלה

שלום הרב! אני למדתי באולפנת ,,,וסיימתי שנת שרות ראשונה בבי"ס יסודי ב,,,.

תכננתי להתחיל ללמוד. אך מכיון שהיה לי מאוד קשה להחליט מה ללמוד, כשסוף סוף החלטתי ללמוד אחיות היה כבר מאוחר להירשם ועכשיו נוצר מצב שאני מתקשה להחליט מה לעשות השנה. בהתחלה חיפשתי שרות לאומי (וכשמצאתי ואני עומדת להתחיל אני נוכחת לדעת שאין לי מוטיבציה להתחיל אולי בגלל שחצי מהתקן הוא במעון של ילדים ולא נראה לי שאני יהנה שם) ועכשיו עלה לי רעיון לעשות פסיכומטרי (שאני בכל מקרה צריכה) 2 בקרים בשבוע יום אחד ללמוד במדרשת ,,,. (אם אני ימצא עבודה יומיים בשבוע מה טוב..) וכך בעצם אני ימלא את השבוע. אבל אני חוששת שאני יהיה בלי חברה, בישוב שלי רוב החברות בחוץ השנה ואז אני ירגיש ריקנות ועצבות. חשבתי גם על רעיון של מדרשה מלאה אך אני חוששת שאני לא בנויה ללמוד כ"כ הרבה שעות תורה ביום. אודה לרב מאוד אם תוכל לעזור לי בעצה או כיוון. תודה רבה רבה.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה.

השאלה שלך הגיעה לשולחני מאוחר מידי כיוון שהיו ויש הרבה מאוד שאלות ממתינות.

בכל מקרה אשרייך שאלו ההתבלטויות שלך. האם להדגיש את לימוד התורה, את הקשר עם החברות, את לימוד המקצוע. כולם דברים חשובים וטובים, שהרבה אנשים היו מקנאים במי שזה מה שמעסיק אותו.

אבל כיון שההתלבטות כבר אינה רלוונטית, העצה הכי טובה שיש לי לומר לך היא: אל תמשיכי להתלבט אם החלטת נכון!

תלכי על זה עד הסוף, הכי טוב שאפשר.

תקחי לך כלל לחיים: [לפני שמחליטים] בנושאים מהותיים - חושבים על כל האפשרויות בצורה הכי מעמיקה ומפורטת. מה היתרונות ומה החסרונות בכל כיוון.
כדאי להתפלל לה' שיעזור לנו להחליט נכון,

ואז - מחליטים!!!

לא משאירים את ההתלבטות עומדת באויר סתם!

[אחרי שמחליטים] - מפסיקים להתלבט, מסלקים מחשבות כמו "אולי בכל זאת היה עדיף אחרת?" אין במחשבות כאלו שום טעם, הן ממש מפריעות לחיים! הן מפריעות לעשות אתמה שבוחרים בו הכי טוב שרק אפשר.

תשמחי היכן שאת נמצאת, תנסי לראות את כל הנקודות הטובות שיש שם, ואני בטוח שיש הרבה.

בהצלחה! חיים טובים!

כתבות נוספות