שאל את הרב

איך להתגבר על בעיה של ניבול פה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/01/02 08:03 יד בשבט התשסב

שאלה

לצערי אני נגוע במידה הרעה של ניבול פה, ואני לא מצליח להיגמל מזה. ניסיתי הרבה פעמים לשקול מילים אבל אף פעם זה לא הצליח לי. איך אני יכול להיגמל מזה?

תשובה

: שלום וברכה!
ראשית, עצם ההכרה במה שעליך להשתפר והרצון להתקדם זוהי כבר התקדמות עצומה בכל עבודה על כל מידה כלשהיא!
לגבי השאלה ששאלת, זוהי בהחלט עבודה לא קלה, ושמירה על הדיבור היא דבר קשה במיוחד כיוון שלדבר זה דבר שכמעט לא דורש מאמץ ומתבצע בשניות מבלי מחשבה רבה, אבל בהחלט עם רצון חזק ועבודה רצינית אפשר להתקדם מאוד.
לפעמים אנו מזלזלים בחשיבות ובערך של הדיבור שלנו ולכן "מרשים" לעצמנו להקל בו ראש אך עלינו לדעת שהדיבור הוא דבר חשוב ביותר. האדם נקרא "מדבר", וזה הדבר שמבדיל אותו מבעלי החיים. על דברי התורה "ויהי האדם לנפש חיה", מתרגם אונקלוס "לרוח ממללא", כלומר, כוח הדיבור שבאדם זה הביטוי העיקרי של החיות שלו.
חבל לקלקל את הכלי הקדוש הזה שנתן לנו אלוקים כדי שנעשה איתו דברים טובים: תפילה,לימוד תורה, דיבור של דברים טובים וכדו', ונזהם אותו בדברים מקולקלים.
ישנן 2 עצות מעשיות שיוכלו לעזור לך:
האחת- כדאי ללמוד הלכות ועניני שמירת הלשון. ישנו ספר שנקרא 'חפץ-חיים' שנערך ונכתב ע"י ר' ישראל מאיר מראדין, הספר מחולק לשני חלקים קובץ הלכות שנוגעות בנושא שמירת-הלשון ודברי מוסר והתעוררות.
השניה- לקנוס את עצמך על כל דיבור לא טוב - לשים בקופת-צדקה סכום כסף על כל אמירה שאמרת ולא הייתה צריכה להאמר. (משהו כמו 3-5 שקלים).
כדאי מאוד לברר עם עצמך מהיכן אתה לומד את הדיבורים הלא יפים ולהתרחק מהם. (כמו למשל חברה שזה סגנון הדיבור שלה, סרטים וכו').
כל טוב ובהצלחה רבה (ונשמח אם תעדכן אותנו בהמשך בהתקדמות, אם תרצה)
חברים מקשיבים

כתבות נוספות