שאל את הרב

איך לברר בעיות אמונה

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 13/02/02 14:09 א באדר התשסב

שאלה

לכבוד הרב שלום,

זה המכתב השלישי שאני שולח לרב בעניין,

הרב ענה לי בסיפור של ה"גר", ובכלליות העולם שלפיכך אינו יכול ללא תורה. צר לי אך הדברים אינם מספיק משכנעים בשביל שאני ירגיש בבטיחות שהיהדות שלנו אכן אמת שלימה היא.

תשובה

אני מבין גם ממכתבך זה וגם מהמכתבים האחרים שיש לך חוסר נחת מהאמונה אבל בשום מכתב לא הגדרת לי וכנראה גם לא לעצמך מה הוא הדבר שמביא אותך לחוסר נחת. זה מאוד חשוב לברר דברים כי רק כך אפשר לבנות את האמונה אבן אחר אבן ושורה אחר שורה עד שבונים בנין שלם. העובדה שמשהו לא מושלם ואיננו יודעים מהו יכולה להיות ממשהו שצריך בירור אמיתי ויכולה להיות מטעות או התרשמות מוטעית מדברים ששמעת או מאדם שהשמיע אותם בדרך לא נכונה.
אתה צריך לבדוק היטב את הדברים שבתוכך. ותוך כדי הסתכלות עין בעין באמת עליך לבדוק את עצמך ולדעת מה הבעיה.
עוד יש בעיה שאינני יודע אם היא קשורה אליך. אבל כיון שגם אחרים קוראים את התשובות הללו אפשר שהיא נכונה למי מהקוראים. לפעמים כשיש בעיה במידות ההתנהגותיות של המפקפק הוא לא יכול לקלוט את התשובה. ואני מאוד מתנצל אם נשמעים בדברי חס ושלום איזה ביקורת על מאן דהו, כי לא לזה הדברים מכוונים ח"ו אלה שמי מהקוראים יוכל באמת לצאת ממצוקה אמונית. לכן, אחר בקשת המחילה, יכול להיות מצב שבו העין לא רואה כיון שיש על עדשת המשקפים איזה לכלוך. כל מה שתשים מול העין יראה לא טוב וכמה שתחליף את המוצגים זה לא ישנה מאומה כיון שהעדשה מלכלכת. כך גם בהנהגות האדם גאוה או כעס או תאוה או עצלות וכד' יכולות להיות אותו ליכלוך הדבוק לעדשה. ואני שוב חוזר ומתנצל כיון שאינני מכיר את השואל ואת הקוראים. אבל זאת הצעה אמיתית שראיתי אותה כמה פעמים בפעולה.
צריך זהירות עם ההצעה הזאת כי לא כל דבר הוא בעיה של מידות יש לפעמים בעיה אמונית אמיתית וצריך לברר אותה, אבל לפעמים זו הבעיה.
לסיכום. אני מציע לך לשאול שוב אבל להגדיר בצורה ברורה על מה אתה מבקש תשובה?

כתבות נוספות